Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladning og vurdering af tryk
#2
Tja...Man kunne jo starte med at pumpe en ladning, sprænger hylstret og fænghætten er flad, så skal det være lidt mildere[B)]

Nej...Ikke sådan, men jeg starter gerne lidt mildere end foreskrevet. Især med nye krudttyper og kalibre, jeg ikke har erfaring med. Men jeg prøver også at sammenligne ladninger, da jeg enkelte gange har oplevet en række ladninger variere. Det har været samme kuglevægt og krudttype, og så optræder en med en udgangshastighed 200 ms hurtigere end andre...Der er noget galt, så den holder jeg nallerne fra. Men efterhånden som man lærer krudttyper kontra kuglevægt at kende, lærer man at regne startladninger ud. Hvis du virkelig vil spørge en ekspert i riffelladning, så klik dig ind på profilen Greenberg og mail ham...Min egen guru.. Mht efter skuddet og vurderingen af hylstret, er det jo simppelt at kontrollere med gastrykket. Er fænghætten bare en smule flad eller hylstret er mikrorevnet, så er det ned i ladning. Det samme gælder sortsvedning i randen omkring fænghætten.
Great Dane

Svar


Beskeder i denne tråd
Genladning og vurdering af tryk - af n/a - 17-04-2004, 07:25 PM
Genladning og vurdering af tryk - af Great Dane - 17-04-2004, 07:43 PM
Genladning og vurdering af tryk - af n/a - 17-04-2004, 11:45 PM
Genladning og vurdering af tryk - af n/a - 18-04-2004, 05:46 PM
Genladning og vurdering af tryk - af n/a - 21-04-2004, 01:50 PM
Genladning og vurdering af tryk - af (Nitro Express) - 26-04-2004, 07:58 PM
Genladning og vurdering af tryk - af dravis - 27-04-2004, 05:37 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)