Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vizsla
#1
Hej.
Kærestens familie skal have ny hund da deres kun 5-årig Rodician richback måtte aflives grundet en kræftknude imellem 5 og 6 ryghvirvel.
Familien er ikke jægere, men meget aktive, mens på den måde at hunden vil blive luftet 1-2 timer om dagen med og uden snor (når den er begyndt at lystrer).
De har i dag været ude og kigge på en Vizsla hvalp som er 5 uger og de har reseveret og får hunden hjem d. 25 marts.

Hunden er en hanhund, og da Vizsla'en stammer fra Ungarn, hvor den bliver brugt som jagthund, så er der gode gener i hunden, og da begge forældre er højt præmieret så burde der være potientiale i det lille kræ.

Vi (min familie og jeg) har (altid) haft Engelsk Setter som er en super dejlig hund. (det skal siges at jeg er 19 år gammel) Jeg har gjort mig nogle tanker om deres nye hund. Kan jeg uden at "ødelægge" den, hvilket jeg tror bliver meget svært, præge den til at kunne fungere som jagthund? - eller ville det komme helt naturligt for den i og md at den har de forældre og afstamning den har?

Selvfølgelig vil jeg ikke blande mig særlig meget andet end at leje "aporte" med den, da dette er dens store egenskab. Men kunne godt tænke mig, selvom det ikke er min hund, at den alligevel kan lidt jagtrelaterede ting, så den kunne have mulighed for at komme med ud på jagten, hvis familien ville synes om det. Og selvfølgelig skal min Engelske Setter også med [^]

Hvad synes I om tanken?

Og har I nogle erfaringer med denne hunderace som jeg burde give videre? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Beskeder i denne tråd
Vizsla - af Boldsen - 06-03-2011, 11:06 PM
Vizsla - af fuglehunden - 07-03-2011, 04:18 PM
Vizsla - af Annanias HUNT - 07-03-2011, 06:58 PM
Vizsla - af Boldsen - 07-03-2011, 08:04 PM
Vizsla - af gert dybdal jensen - 26-06-2011, 11:09 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)