Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu med teenagehund...
#10
Hej,

Jeg er ikke 100% på dette, men jeg mener at have læst at det med cykelturene ikke er den bedste ide med hunde under 1 år, deres knogler og muskulatur er ikke klar til det endnu, så det kan medvirke til at provokere hofte og albue lidelser.

Tror godt du kan fikse dette indenfor en overskuelig tidshorisont, hvis du skruer op for lydighedstræningen.
Noget der er vigtigt, hvis hun kommer lige lovligt langt ud, så kald kun hvis du er sikker på hun kommer, du må ikke vænne hende til at indkald det bare er "støj", så er det bedre at gå lidt tættere på inden du kalder, eller gå helt ud til hende og så lægge snor på, noget der virkede godt for mig var at løbe i den modsatte retning inden jeg kaldte, så bliver du vældig interessant.
Hvis du kalder feks. 2 gange og hun ikke kommer prompte så gå ud til hende, på med snoren og så trækker du hende hjem mens du gentager hjemkaldet indtil i er hvor du kaldte 1. gang, så sit og ros. Du skal være bestemt når du tager hende hjem, men du skal selvfølgelig tage hensyn til at hun er blød som du skriver tidligere.

Jeg har brugt ovenstående på min egen Lab, som var lidt på vej i samme retning som din. Idag løfter hun ørene når hun ser harer og råvildt, men bliver hvor hun er, hvis situationen er meget fristende, feks. hun er langt fra mig og haren rejser lige foran, så fløjter jeg hende hjem og det lykkes hvergang.

Idag når hun bliver luftet på naboens marker, så løber hun frit og har lov til at være helt op til 100m. fra mig før jeg fløjter hende hjem, det meste af tiden er hun indenfor 30m. Så fat mod der er intet til hindrer for at du ikke kan lufte hende som du gerne vil, du skal bare være lidt tålmodig.

Du kan selvfølgelig godt lufte hende i en lang line, men jeg har efterhånden mødt nogle stykker som beretter at hunden snildt kan skelne mellem linen og så at de er fri. Kender en som stak af med linen, hvis den så sit snit til at tage den lange ende i munden, for så havde chefen jo ikke fat[Big Grin]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Beskeder i denne tråd
Nu med teenagehund... - af Wannabe - 29-03-2011, 01:24 PM
Nu med teenagehund... - af løvig - 29-03-2011, 01:55 PM
Nu med teenagehund... - af Wannabe - 29-03-2011, 02:59 PM
Nu med teenagehund... - af KSB - 29-03-2011, 03:12 PM
Nu med teenagehund... - af Flemming - 29-03-2011, 03:13 PM
Nu med teenagehund... - af Wannabe - 29-03-2011, 03:34 PM
Nu med teenagehund... - af Flemming - 29-03-2011, 04:28 PM
Nu med teenagehund... - af løvig - 30-03-2011, 01:40 AM
Nu med teenagehund... - af Wannabe - 30-03-2011, 12:34 PM
Nu med teenagehund... - af Flemming - 30-03-2011, 01:44 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)