Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win)
#41
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Hej Gustav

Jeg har aldrig selv ejet en mauser m03,

Ud fra det de andre skriver synes jeg det er rimeligt sikkert det er et problem med m03 og 308win. Måske ikke alle m03. Men det ville være træls at eje en der var det problem med.

Derfor mit råd ville være at vælge en anden riffel, hvis det skal skal være 308win.

Mvh
Christensen



Det her er til dato i top 5 over de dårligste råd jeg har hørt.

At fravælge en riffel i 1 specifikt kaliber på grund af at der er flere der melder om problemer med kombinationen.

At patron nummer 2 vipper eller ikke bliver trykket langt nok op er et problem som en kompetent bøssemager kan klare. Eller forhandleren, hvis der stadig er garanti på den.

Jeg har snart set så mange fødefejl i min tid som riffelautist at hvis jeg skulle fraråde andre at købe de kombinationer af kaliber/riffel der af og til har fødeproblemer, så ville der kun være en Ruger #1 tilbage på listen. (og muligvis Mævser 98 i 8 X 57, men de er svære at finde som nummerens)

PS: har selv problemer med længden af Tikka magasin på grund af størrelsen på den klods der begrænser patronlængden. Har nu købt et extra magasin til at ændre så det virker. Jeg fraråder dog ikke andre at købe en Tikka i .204 Ruger. Jeg gør dem blot opmærksom på at der kan/er problemer med tunge kugler og C.O.L

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Hej Max

Som jeg kender dig fra forum er du en dygtig og vidende bøssemager. Du kan fixe hvad som helst uden problemer på dine egne rifler, men som ny riffeljæger er det sidste man ønsker sig en riffel der ikke fungere, når det er et velkendt problem. At du kan gå ud i baglokalet at fixe et sådan problem når du lige har tid gør at det for dig er meget enkelt at løse. Os andre der ikke har samme mulighed og evner, er det et langt større problem for når vores grej ikke virker som det skal.

Men undskyld mig Max det rammer helt klart min top5 over dårlige råd at anbefale ny riffel jæger at købe en riffel/kaliber kombination som det er et velkendt problem med.

Det er blevet vist adskillige gange at folk på dette forum har svært ved at sætte sig ind i andres situation og basere deres råd på deres egen situation og ikke den situation som den man rådgiver står i. Hvilket er elendig rådgivning.[B)]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Nu kom dit råd da op på førstepladsen over dårlige råd.[Big Grin]

Markeret med rødt. Er det ikke lige det du gør ????? endda uden at du selv har haft det våben du fraråder en anden at købe.

Det mulige problem som helt sikkert kan rettes, hvor stort tror du egentlig det er. Større end, mindre end eller lig med det problem Sauer kan have med en klikker, efterfulgt af at skuddet går når håndtaget berøres.
Hvor stort er sikkerhedsproblemet ved at magasinet muligvis ikke føder patron nummer 2 sammenlignet med Sauerfejlen ????

Jeg vurderer det til at være væsentligt mindre og når det så oven i købet er ret let at fixe, så ser jeg ingen grund til at fraråde nogen at købe den kombination af våben/kaliber.

Den fødefejl som jeg ser på Rincon's video vil osse være der på .243 og 22-250. Hvorfor fraråder du så ikke osse at købe en M03 i de 2 kalibre. Er det fordi du ikke er i stand til at afkode fejlen på videoen ??

Det er muligt at jeg har givet et dårligt råd. Jeg er jo osse kun et menneske, men nu skal du få et godt råd.

Lad være med at udtale dig om våben du ikke selv har haft eller udtale dig om situationer, baseret på hændelser du ikke kan sætte dig ind i med de øjne som ham der har problemet, ser med.

Nu blev det da lige så kryptisk som det du skrev [Wink][8D]

Skal vi til slut lige prøve om vi kan få sat tal på hvor mange der egentlig har oplevet ufarlige fødeproblemer med en M03 ?

Og så kan jeg da lige linke til nogen af de tråde hvor en ret så farlig sikkerhedsbrist på Sauer bliver beskrevet. Uden at der er ret mange der har fravalgt Sauer af den grund.

Så i min verden er der lysår forskel på om en riffel kan gå af utilsigtet ved berøring af hævearmen, eller om en anden riffel ikke føder korrekt hver gang.

Hvis du vil dømme ude de rifler der ikke føder 112% hver gang, så er der godt nok ikke mange tilbage. Men det missede du åbenbart at jeg skrev tidligere [Wink]

Nå, men godnat og sov godt [8D]


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 31-03-2011, 03:10 PM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 31-03-2011, 03:48 PM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 31-03-2011, 06:19 PM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af M@X 2.0 - 04-04-2011, 02:31 AM
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win) - af GustavB - 19-05-2011, 12:37 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)