Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frakendelse af jagttegn
#1
Der har på forskellige debatter været diskuteret vedr. "frakendelse" af jagttegn/våbentilladelse, som følge af domme for overtrædelse af straffeloven.

Jeg er nu fået sikker underetning om følgende: En af mine bekendte fik en voldsdom på 40 dages betinget fængsel og 60 timers samfundstjeneste. Den betingede dom "gælder" i 2 år.

Min bekendte var helt sikker på at hans jagttegn IKKE ville blive fornyet og at våbentilladelsen vil ligledes ville blive inddraget, når Skov og Naturstyrelsen engang om året kører deres register om mod politiets strafferegister.

Stor var hans undren derfor at han medio juni 2011 - fik tilsendt det normale giroindbetalingskort/jagtindberetningsskema. Inden han betale ringede han dog til det lokale politis våbenkontor, og spurgte om der var tale om en fejl!! Våbenkontoret undrede sig umiddelbart også, men vendte efter et par minutter tilbage med beskeden, om at politiet havde skønnet at dommen IKKE burde have nogen indflydelse på min bekendtes mulighed for at have jagttegn/våbentilladelse.

Han blev selvfølgeligt meget glad for denne beslutning. Det skal nævnes at min bekendt er over 50 år og ikke tidligere straffet.

Når jeg fortæller om denne sag - er det fordi jeg har den opfattelse at de enkelte politikredse i sådanne sager vurderer dem meget forskelligt, og dermed også vilkårligt.
Svar


Beskeder i denne tråd
Frakendelse af jagttegn - af bearbay - 12-08-2011, 01:24 AM
Frakendelse af jagttegn - af dravis - 12-08-2011, 03:16 PM
Frakendelse af jagttegn - af bearbay - 12-08-2011, 07:06 PM
Frakendelse af jagttegn - af hogmeister - 12-08-2011, 10:46 PM
Frakendelse af jagttegn - af Krenchel - 13-08-2011, 01:28 PM
Frakendelse af jagttegn - af hugo - 08-04-2013, 12:37 PM
Frakendelse af jagttegn - af LasseScout - 08-04-2013, 12:56 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)