Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svenske bukke 2011
#4
Brunstperioderne aftager jo gradvist, og bliver af kortere og kortere varighed. Jeg har den erfaring at når vi i Sverige kommer til midten af august, er bukkene ”interesserede” i råerne i 1 til max. 2 døgn, hvorefter der går omkring en uge igen inden ”interessen” vender tilbage.

På vores jagtområde var der brunst i tirsdags, og det resulterede i 5 bukke. - Det samlede resultat for hele ugen blev 10 bukke og 1 ræv.

Den første af de to jeg skød, var ved lidt af et lykketræf. Vi var taget ud for at se på et område, som vi sidst havde jaget på for 12 år siden. Det var midt på eftermiddagen, men jeg havde for en sikkerheds skyld taget min riffel med. Da vi stod ved en stor græs eng og diskuterede om hvor det var bedst at sidde, kom der en rå til syne fra en bevoksning i kanten af engen. Umiddelbart efter ”steg” bukken ud, og fulgte lige i hælene på råen. Det kan nok være at så jeg fik travlt med at få ladet og finde et anlæg for riflen.

[Image: Min1Svenskebuk2011.jpg]

En ældre returbuk, som vist kun havde næse for en ting, da han fulgte efter råen tværs over ”Grønbedet”

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Svenske bukke 2011 - af Jesper - 20-08-2011, 11:46 AM
Svenske bukke 2011 - af wolf_skate - 20-08-2011, 12:10 PM
Svenske bukke 2011 - af wikke - 20-08-2011, 08:35 PM
Svenske bukke 2011 - af Swift - 22-08-2011, 03:11 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)