Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vi har været på jagt(er)
#1
Så har vi endelig fået afprøvet vores evner i praksis. Godt med jægere i familien [Big Grin]

Først skulle vi drive et stykke skov i gennem. Det gik fint. Jeg så ikke et eneste dyr.
Så et stykke mark. Det gik også fint. Stadig ingen dyr bortset fra en hare som en af de andre hunde var efter. Heldigvis ikke min hund...
Så mere skov. Ingen dyr.
Så mark. Ingen dyr. Fantastisk koncept det jagt her. De andre snakkede om alle de dyr de havde set uden for skudhold. Jeg holdt nok for meget øje med min hund [:I]
Så passerede vi en grøft og jeg fik at vide at der nogen gange var noget derinde. Jeg siger søg til Vanille, de andre hundeførere er klar til at gå videre, men Vupti (!!!!!!!!!!) tager min hund stand for første gang i sit liv. Og da hun så får at vide hun skal gå derind så letter hun en fasanhøne. Der bliver skudt af de to andre hundeførere. Min hund er en stjerne [Big Grin]

Efter et lille stykke pløjemark går vi tilbage til grøften... Og jægerne står lidt og kigger og siger - du kan da sende den ind igen. Nogen går mod bilerne og en tre stykker står og kigger på Vanille... Og så rejser hun en mere [^] Så skal jeg nok love for de fik bøsserne ladet og gjort klar, men på det tidspunkt var der ikke flere fugle i grøften.

Fordi det var første gang Vanille tog stand fik vi lov at få fuglen med hjem. Og de sagde det var fantastisk hundefører arbejde og jeg får en rigtig rigtig god hund [:I]

God dag og meget træt hund.

I dag var vi så af sted igen. Bare mig med Vanille, min datter (der kedede sig bravt) og så min fætter og onkel. Vi skulle bare gå grøfterne i gennem.
Min dygtige hund søgte og søgte. Indtil hun pludselig gik lidt langt ud... Tog stand... Og jagede 4-5 fasaner plus et rådyr op alt alt for langt væk [B)] Så meget for min fuldstændig fantastiske vidunderhund [Wink] Vi søgte lidt ved de grøfter, og hun havde en enkelt super stand (og her skal I hjælpe mig - hvordan træner jeg Værsgo, tag fuglen!!! ??) men fuglen fløj desværre over den forkerte mark. Hvor er I jægere altså artige.. Jeg havde nok skudt den og skyndt mig at hente den. Godt jeg ikke har jagttegn endnu og slet ikke har i sinde at skyde noget nogensinde.

Jeg kunne godt blive bidt af det her. Hvor er det bare fedt så meget træning der skal til (og stadig mangler. F.eks. at man bliver lidt nærmere dem med geværer...) og hvor meget tillid man skal have til sin hund.
Svar


Beskeder i denne tråd
Vi har været på jagt(er) - af Wannabe - 20-10-2011, 06:28 PM
Vi har været på jagt(er) - af Wannabe - 23-10-2011, 01:04 AM
Vi har været på jagt(er) - af maleren - 23-10-2011, 02:53 AM
Vi har været på jagt(er) - af Wannabe - 23-10-2011, 06:09 PM
Vi har været på jagt(er) - af Wannabe - 02-11-2011, 04:16 PM
Vi har været på jagt(er) - af lollænder - 02-11-2011, 05:47 PM
Vi har været på jagt(er) - af Wannabe - 03-11-2011, 10:49 PM
Vi har været på jagt(er) - af lollænder - 03-11-2011, 11:02 PM
Vi har været på jagt(er) - af Wannabe - 20-11-2011, 03:06 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)