Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Findes der fri jagt i ødemarken
#8
Hejsan,

I Finland er der ikke fri jagt i "ödemarken".

Tjek evt siden: http://www.riista.fi/se/ vedr. jagt tider, jagt tegn mm.

I Finland er der mange stats områder hvor man godt kan gå på jagt - helt ude i ödemarken, og i nogle tilfälde helt op til den russiske gränse[8D]
Pröv dette link: http://www.villipohjola.fi/sivustot/vill...fault.aspx

Som udgangs punkt kan man köbe diverse licencer til småvildt men som enkelt person kan man ikke få licenser til andet.

Har selv väret i lapland på rype jagt i områder der er store nok til at man kan blive helt väk hvis man ikke har kort og kompas med (eller GPS). Det står en frit for at tage telt og koge grej med og sove hvor man vil - det tages ikke så tungt. Sidste gang jeg var afsted boede vi i en lejet hytte, men en fyr jagede selv de förste par dage med sine 2 stående hunde. De sov alle i samme telt. En aften/nat brokkede hundene sig helt vildt, og da han kiggede ud af teltet m lommelygte så han 2 öjne meget tät på. Kort og godt fik "öjene" et skud hagl og näste morgen da han stod op lå en död räv ikke langt fra teltet[}Smile]

På oven stående web side kan man dog - nu da jeg kigger efter - ikke komme til siden hvor man köbe licenser på andre sider end den der er finsk sproget, så jeg er lidt i tvivl om du overhovedet kan få lov til at köbe en jagt licens når du ikke bor her...dette kan der dog findes ud af hvis det bliver aktueltWink

Mvh,
Tore
Svar


Beskeder i denne tråd
Findes der fri jagt i ødemarken - af barebow - 31-10-2011, 12:31 AM
Findes der fri jagt i ødemarken - af M@X 2.0 - 31-10-2011, 01:00 AM
Findes der fri jagt i ødemarken - af barebow - 31-10-2011, 11:54 PM
Findes der fri jagt i ødemarken - af M@X 2.0 - 01-11-2011, 01:24 AM
Findes der fri jagt i ødemarken - af LasseScout - 01-11-2011, 01:36 AM
Findes der fri jagt i ødemarken - af RINCON - 01-11-2011, 11:07 PM
Findes der fri jagt i ødemarken - af toresode - 03-11-2011, 01:52 PM
Findes der fri jagt i ødemarken - af RINCON - 03-11-2011, 07:14 PM
Findes der fri jagt i ødemarken - af JRexA - 04-11-2011, 04:54 PM
Findes der fri jagt i ødemarken - af barebow - 05-11-2011, 01:39 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)