Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Spritbilister mister våbentilladelser
#17
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Lille

I de fleste tysk talende lande er de på sammen måde.
Sprit dom ,skattesager hvor man er blevet dømt eller andre kriminelle forhold ja selv en konkurs eller lignende. Så forsvinder jagttegnet,våbentilladelse,våben e.
Zuverlässigkeits überprüfung følger automatisk med. Og så forsvinder de hele.

Lille

Hilsen Lille


Hvis dette er korrekt, er det dette årti's største overgreb fra staten side mod borgerne. Det at man bliver dømt i en skattesag eller går konkurs ligger der nødvendigvis ikke noget forsætligt i; det kan både skyldes idiotisk indviklede skattelove og det kan skyldes statens manglende leven op til sine forpligtelser om at føre en fornuftig og holdbar økonomisk politik.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]



Ja selvfølig er dette korrekt hvorfor skulle jeg fortælle røver historier.
Jeg har taget jagttegn i tyskland og Danmark.
Jeg har ikke lavet den tyske lovgivning.Men sådan er de.
Jeg ved sku ikke hvor mage retssager der bliver kørt (de er en del) for at beholde retten til eje,jage med våben men de er en del og de fleste taber. De tyske retsmyndigheder er temmelig stramt hvad dette angå.

Bei im Zustand der Trunkenheit begangenen Straftaten ist zwar grundsätzlich eine zweimalige Verurteilung erforderlich (§ 5 Abs. 2 Nr. 1 c WaffG). Im Strassenverkehr reicht nach der Rechtsprechung jedoch bereits eine einmalige Verurteilung wegen Trunkenheit aus, da hier eine gemeingefährliche Straftat nach § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG angenommen wird (BVerwG, Urt. v. 13.12.1994 - 1 C 31.92 – RdL 1995, 177; HessVGH, Urt. v. 22.11.1994 – 11 UE 1428/93 – RdL 1995, 67). Demnach kann der wegen Trunkenheit im Verkehr erstmals verurteilte Jäger seinen Jagdschein zwar behalten, muss seine WBK jedoch zurückgeben.

Ebenso ist bei einer Verurteilung wegen Steuerhinterziehung die WBK wegen Verstosses gegen § 5 Abs. 2 Nr. 1 b WaffG zu versagen, zu widerrufen oder zurückzunemen, da eine Straftat gegen das Vermögen vorliegt (BVerwG, Urt. v. 04.09.1995 – 1 C 20.94 – und v. 16.10.1995 – 1 C 32.94).

Auch das Schiessen zu Sylvester mit Platzpatronen aus einer Jagdwaffe führt zur waffenrechtlichen Unzuverlässigkeit (VGH BaWü Urt. v. 13.11.1995 – 1 S 3139/94).

„Der Jagdschein ist zu versagen Personen, bei denen Tatsachen die Annahme rechtfertigen, dass sie die erforderliche Zuverlässigkeit oder körperliche Eignung nicht besitzen.“ „Die erforderliche Zuverlässigkeit besitzen Personen nicht, wenn Tatsachen die Annahme rechtfertigen, dass sie Waffen oder Munition missbräuchlich oder leichtfertig verwenden werden.“ § 17 Abs.1 Nr.2, Abs.3 Nr.1 BJG

Sind letztendlich Tatsachen bekannt, die Bedenken gegen die Zuverlässigkeit im Sinne des § 5 Abs. 2 Nr. 4 WaffG begründen, kann die zuständige Behörde verlangen, dass der Antragsteller ein amts- oder fachärztliches Zeugnis über seine geistige Eignung vorlegt (§ 5 Abs. 4 WaffG).

Dette er kun et par grunde hvorfor du nix mer bum,bum hvis du ikke var ordentlig i tyskland!!!!!
Der findes en hel del mere men jeg er for dovnt til finde dem alle sammen frem.

Selv sadan en "Junge dame sie haben einen strammen Hintern".Der er nok.Hvis du bliver anmelt og knallet for de.

Der findes masse vis af advokater som har dette emmne som hoved ervervet de laver intet andet.Og de lever bestemt ikke dårligt.


Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Beskeder i denne tråd
Sverige : Spritbilister mister våbentilladelser - af Lille - 05-12-2011, 07:40 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)