Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kontrol af skytteforeninger
#7
Nej, desværre Buba...

Gennem flere "party-konversationer" med højtstående politifolk, har jeg helt klart fået det indtryk at der arbejdes målrettet i "etaten" på at begrænse ALLE borgeres adgang til ALLE former for våben, eller våben dele/tilbehør ..

Våben er ganske enkelt både politisk ukorrekte og "uønskede i civiles hænder", uanset at disse civile er helt lovlydige borgere, der i generationer ikke har være straffet for noget værre end trafikforseelser eller lignende ....[xx(]

Der ER vitterligt højtstående "embedsmænd" der hellere end gerne ser drastiske tiltag, så som det engelske totalforbud mod korte håndskydevåben og enhver form for halvautomatiske våben
Man kaster også lige "Pump-guns" og "militær-lignende våben" (uanset lademekanisme" i bunken, sammen med "Sniper-rifler i militære kalibre" "særligt sværkalibrede våben, uden reelt anvendelsesformål i Danmark" og "kraftige luftvåben".

Disse personer mener helt seriøst at våben-relateret kriminalitet er "legitimeret" og "påvirket" af den lovlige anvendelse af skydevåben..

"Hvis det var politisk muligt, ville vi gerne forbyde alle våben der ikke er direkte relevante til jagt, skytteforeninger og sportsskydning er ikke længere relevante i et moderne samfund. Der er ingen grund til at almindelige borgere skal lære at bruge skydevåben, og at det sidestilles med andre fredelige sportsgrene, der ikke benytter farlige våben som redskaber"
Citat SLUT ......[:0][xx(][V]

Kort sagt vi skal alle enten spille golf eller skyde med luftvåben eller bue.. så får vi et fredeligt samfund helt uden bandekriminelle og rockere der skyder på hinanden ....

Nå jo, jeg glemte lige at samme person også udtalte at: "der er overhovedet ingen fornuftig grund til at hjemmeværnet skal have "automatvåben" hjemme, de kan jo bare hente deres våben på et militært våbenlager når de skal på øvelser og så videre"

Jo-jo, den slags typer "i embed" skal nok få sat de hjul i sving som de kan for at "se effektive ud" i Ligusterhæk-vælgernes øjne.

Selvom de fleste jægere og skytter i DK griner lidt af amerikanernes "NRA" og deres lobby-arbejde (Jeg er for længst holdt op med at grine[xx(]) så er det faktisk noget i den retning, bare mere nuanceret og velformuleret vi får brug for i Danmark, hvis vi skal bremse en udvikling som den der åbenbart ønskes af "samfundet"

I den sammenhæng er vi ofte som jægere og skytter "vores egen værste fjende" fordi vi ikke står sammen, men i stedet lader os dele op i små grupperinger, fordi vi tror vi kan hytte vores eget skind..
Så dem der fint kan "nøjes med" en helt almindellig haglbøsse og en bolt-riffel med træskæfte, og som har det helt fint med at begrænse sig til at skyde til bukken 80 meter ude, og ikke søger andre udfordringer, rent skydesportsmæssigt, de har ikke meget lyst til at "løfte i flok" for "våbentosserne" der gerne vil udfordre sig selv i skydningens interesse. (Men sjovt nok så vil de alle som én gerne lig have lov til at prøve "den sorte skyder" eller "den korte skyder" jeg har i min lange karriere meget sjældent mødt nogen der blot trak på skuldrene og gik over og skød videre med deres "almindelige jagtriffel" og endnu sjældnere nogen der direkte var fjendtlige overfor "os med de sjove skydere"
Så... ALLE ind i kampen for at bevare vores rettigheder, og gerne også for at få udvidet vores rettigheder i de retninger hvor sund fornuft burde råde (eks. lyddæmpere)

I øvrigt synes jeg det er forbløffende hvordan hele det politiske spektrums politikere er vakse til at erklære at nogen minoriteter naturligvis har "umistelige rettigheder" og at man skal være tolerante overfor dem, hvorimod andre "ubekvemme" minoriteter (som f.eks. de våbeninteresserede lovlydige borgere) dem kan man bare gøre med som man vil... Det er IKKE min definition af et frit demokratisk samfund!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Kontrol af skytteforeninger - af Tralle_dk - 08-03-2012, 12:12 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 08-03-2012, 02:17 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Winman - 08-03-2012, 02:38 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Winman - 09-03-2012, 01:39 AM
Kontrol af skytteforeninger - af ID - 09-03-2012, 11:10 AM
Kontrol af skytteforeninger - af Buba - 09-03-2012, 12:10 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 09-03-2012, 02:38 PM
Kontrol af skytteforeninger - af lollænder - 09-03-2012, 03:16 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 09-03-2012, 04:34 PM
Kontrol af skytteforeninger - af lollænder - 09-03-2012, 07:42 PM
Kontrol af skytteforeninger - af LasseScout - 10-03-2012, 01:15 AM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 10-03-2012, 03:55 AM
Kontrol af skytteforeninger - af lollænder - 10-03-2012, 01:07 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Steen S - 23-03-2012, 04:08 PM
Kontrol af skytteforeninger - af HappyNanoq - 23-03-2012, 04:36 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 23-03-2012, 05:07 PM
Kontrol af skytteforeninger - af LasseScout - 23-03-2012, 05:25 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Winman - 24-03-2012, 12:44 AM
Kontrol af skytteforeninger - af fisker - 24-03-2012, 06:08 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)