Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagten 2012-2013 (husk billedstørrelse)
#83
Tillykke til alle de heldige bukkejægere!! Dejlige bukke imellem! [:p]

Jeg selv har ikke haft meget tid i år pga. en fuldtidsstilling og eksamenerne på 3. semesters kandidat studiet [xx(]

D. 10 om morgen havde jeg dog i fællesskab med den gamle bestemt at vi skulle prøve bukkene. Der blev trukket strå om områderne som altid, jeg skulle i "mosen". Egentligt er det ikke nogen mose men en planteskole, men med mose huller ind i mellem. Jeg viste fra den gamle at her gik en hæderlig ulige 6er, men da jeg endnu ikke havde været på reviret kendte jeg den ikke.

Vi har indtil nu ladet ~ 10 ung bukke gå for at finde ham med lidt alder. Det bliver dog svært når man ikke kommer så meget afsted.

Denne morgen pyrschede jeg igennem noget ungskov i udkanten af planteskole der er anlagt for 3 år siden. Da det er holdt kemisk rent indtil sidste år er det allerede meget højt og tæt. På et tidspunkt jager to dyr over sporet, hvor den sidste med sikkerhed er en buk. Desværre kommer han ikke retur. Jeg fortsætter til enden af skoven hvor jeg finder ham her stående i kanten af sporet - jeg kender ham fra sidste år - det er nemlig den naboen skød en del af boven af! Hurtig op med riflen og han var leveret. Dejligt! omend det ikke er nogen stor buk, er det rart at han ikke humper rundt mere [^] Desværre gik min telefon tør for strøm efter det første billede her, så jeg har ikke et af skaden. Den var iøvrigt helet okay, og størrelsen på dyret fejler heller ikke noget..

Vi har ikke set ham hos os i år, men naboen har set den. De flytter altså lige pludselig [Smile]

K&B derude !!

[Image: IMG_0585.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Bukkejagten 2012-2013 (husk billedstørrelse) - af Hunter_deluxe - 19-05-2012, 02:29 AM
Bukkejagten 2012-2013 (husk billedstørrelse) - af Hunter_deluxe - 19-05-2012, 12:16 PM
Bukkejagten 2012-2013 (husk billedstørrelse) - af Hunter_deluxe - 19-05-2012, 01:27 PM
Bukkejagten 2012-2013 (husk billedstørrelse) - af S.G - 15-06-2012, 03:49 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)