Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
In the Moment of Truth !
#9
Hej Per,
Det gor jeg ogsa, og stopper den dag det ikke er sjovt langere. Faktisk tror jeg det er endusvarre at blive dygtigt, hvis det ikke er det sjove element der trakker i en.

For mig var skydning i de tidligere ar, maske lidt mere spandende end sjovt. Denne kombination forte hurtigt til udfordring. Da jeg sa senere hen, begyndte at skyde om storre pramier end blot en pokal eller lille medalje, udviklede min interesse sig blot endumere.

Og da jeg endte op her, hvor mulighederne indenfor sporten er uendelige, forte min tidligere "hobby" til en levestil indenfor konkurrenceverdenen i mange forskellige skyde discipliner. Selve miljoet her gor det ogsa sjovere og deltage, da sportsskydning vel er mere samfundsaccepteret end mange andre steder i verden.

Forend i DK kunne man godt blive lidt nervos sommetider, hvis man f.eks. la pa en andenplads ved et DM i bane eller terranskydning. Specielt hvis det var sidste serie man stod og ladede op til, mens konkurrenterne lurede pa hinanden.

Senere i livet har jeg varet i samme situation, men denne gang blev der f.eks. skudt om 50.000 kr, fine custom vaben eller sagar en sprit ny bil. I disse situationer, har jeg nogengange varet sa nervos, at man nasten ikke kunne sta pa benene.

Denne prastationsangst fandt jeg mere interessant end skrammende med tiden. Det var bla. her jeg larte om "planke reglen" som beskrevet tidligere. Det med at intet faktisk har andret pa sig mht.selve skydeforholdende. Der er stadigvak kun "vaben, malet og dig selv" som er er afgorende for udfaldet. Alt andet er irrelevant i nu'et, de ydre forhold har man alligevel ingen indflydelse pa, sa hvorfor bruge energi pa at tanke over dem. De distraherer kun og kan fore til evt. angst. Lad modstanderen slas med disse problemer istedet, for i 9 ud af 10 tilfalde, er det eneste han tanker pa ego/prastationsrelaterede tanker.

Har man for mange bevidste tanker mens skydningen star pa, har man yderst svart ved at praktisere ubevidst kompetance nar det galder, og falder tilbage pa det sikre plan og bevidst kompetance. Pracist ligesom det gamle ordsprog " Nar man tanker for meget over tingene, gar det ofte galt" eller noget i den retning.

Jeg har vundet mange konkurrencer med arerne. Ikke fordi jeg var den bedste skytte...langtfra, men fordi modparten havde forberedt sig darligere mentalt, eller udstyret svigtede med funktionsfejl osv.

Fornemmelsen i kroppen nar man vinder et storre stavne er ubeskrivelig. Det er vel det tatteste man kan komme pa lovligt narko. Efter denne oplevelse er der ingen vej tilbage.
Det er sjovt at skyde, men endu sjovere nar man vinder pa samme tid.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Beskeder i denne tråd
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 16-08-2012, 10:25 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 16-08-2012, 07:47 PM
In the Moment of Truth ! - af HappyNanoq - 16-08-2012, 08:01 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 16-08-2012, 08:40 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 17-08-2012, 06:15 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 17-08-2012, 06:00 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 18-08-2012, 08:29 AM
In the Moment of Truth ! - af rydstrøm - 18-08-2012, 12:20 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 18-08-2012, 06:36 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 22-08-2012, 06:54 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 03-09-2012, 11:01 PM
In the Moment of Truth ! - af yeti - 03-09-2012, 11:15 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 04-09-2012, 07:30 PM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 05-09-2012, 07:42 AM
In the Moment of Truth ! - af 50GIJESS - 06-09-2012, 12:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)