Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandrende frø i hundekroppen.
#1
Her for en månedstid siden fik min engelsksetterunghund lungebetændelse. Hunden var slap, ingen appetit og havde høj feber.Hunden får noget penicillin og får det hurtigt bedre. Så her i forrige weekend dagen inden jeg skal stille i ungdomsklasse med hunden, opdager jeg en kugle på 7-8 cm i diameter på siden af hunden lige ved de bagerste ribben. Kuglen er øm og hunden giver sig når jeg rører ved den.Da hunder spiser godt og ikke virker slap stiller jeg på prøven , hunden gør det godt var ude i 5 slip og er ikke specielt mærket af kuglen, dog lidt kort i aktionen.(måden hunden galoperer på)
Så nu her godt en uge efter er kuglen stadig lige stor og øm.
Var så ved dyrlæge igår ,hvis bedste bud var at hunden kunne have brækket et ribben , noget som jeg ikke kan afvise da hunden næsten hver dag løber sammen med de andre hunde i husstanden ,i en stor løbegård og de tumler meget sammen.Men min egen teori lyder på at hunden har frø som vandrer i kroppen på den, en ikke ukendt sygdom hos stående hunde og støvere derfor er den også kaldt støversygen og er opdaget i Sverige.Symptomerne er nøjagtige som hunden har haft det med lungebetændelse og efterfølgene en kugle på siden som til sidst bliver til en byld formentlig fordi frøende samler sig der efter at have perforeret lungen.
Dyrlægen vidste ikke meget om den pågældene sygdom ,men gik dog med til en penicillin kur som er en af måderne at kurerer sygdommen på, andre måder er operation med efterfølgene dræn osv.
Mit spørgsmål er så om der er nogle herinde som kender til sygdommen og ved hvordan man behandler den bedst , da min egen dyrlæge virker lidt på rådløs.

Mvh støver. (Og nu ingen dårlige jokes om sygdommens navn.)[Big Grin][Wink]
Svar


Beskeder i denne tråd
Vandrende frø i hundekroppen. - af støver - 18-09-2012, 04:18 PM
Vandrende frø i hundekroppen. - af blackbird - 19-09-2012, 12:39 AM
Vandrende frø i hundekroppen. - af ujensen - 19-09-2012, 09:09 AM
Vandrende frø i hundekroppen. - af støver - 19-09-2012, 02:05 PM
Vandrende frø i hundekroppen. - af Annanias HUNT - 19-09-2012, 06:45 PM
Vandrende frø i hundekroppen. - af støver - 21-09-2012, 05:36 PM
Vandrende frø i hundekroppen. - af Annanias HUNT - 23-09-2012, 11:24 AM
Vandrende frø i hundekroppen. - af ujensen - 23-09-2012, 03:03 PM
Vandrende frø i hundekroppen. - af støver - 25-09-2012, 11:18 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)