Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tankevækkende
#4
Citat:quote:

Originally posted by CP

Faldt over en artikel i Weekendavisen (har jeg aldrig købt før - den koster 45 kr. [:0]) - men der stod noget på forsiden om våben[:I]
Nå, men klart en artikel der er meget relevant med henblik på flere tråde der kører på VFT for tiden. Skrevet af en dansk journalist der skriver om USA - har gjort det i 6 år og stadig ikke skudt med et våben.
Det sammenligner han med at skrive om Italien uden at have smagt pasta.

Det prøver han så at råde bod på ved at tage til et Gun Show samt deltage i fire kurser om våben.

En god artikel, der klart bringer nogle ting til overfladen (uden at jeg dog vil give Jess ret i ret meget [Wink][8D][Big Grin]
Jeg vil citere nogle udvalgte "statesment" fra artiklen, og lade dem stå ukommenteret i første omgang.

"Holdningen til skydevåben er mere end noget andet dét, der placerer amerikanerne og europærerne på to forskellige planeter"

"En ud af tre amerikanere kender en der er blevet skudt"

" Der er næsten 300 millioner håndvåben - det udgår den højeste andel af civile våben i verden. På anden pladsen finder man Yemen"

"Hvert år bliver 100.000 amerikanere dræbt eller såret af skydevåben"

"Der er ingen som helst forbindelse mellem antallet af våben og antallet af skudofre i USA. Våben dræber ikke mennesker. Mennesker dræber mennesker."

"Hvis de stakkels unge mennesker i Norge havde været bevæbnede, var Anders Breivik ikke nået langt. Vel?"

Hele artiklen fylder ca. 3 tætskrevne A4 sider



Kan du ikke kontakte journalisten, og spørge om artiklen må offentligøres her på forum
Svar


Beskeder i denne tråd
Tankevækkende - af CP - 24-10-2012, 12:37 AM
Tankevækkende - af 50GIJESS - 24-10-2012, 01:33 AM
Tankevækkende - af 50GIJESS - 24-10-2012, 09:09 AM
Tankevækkende - af bastler - 24-10-2012, 11:15 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)