Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik?
#1
Affødt af en anden tråd står jeg noget forbløffet over at mange herinde mener at lyddæmpere bør have jagtpolitisk første prioritet.
Hvorfor i alverden det? Der er mange våbentekniske ting at sige omkring lyddæmpere, og det vil da også være rart at kunne reducere rekyl og have støjdæmpning ved kilden. MEN hvorfor er det jagtpolitik?

For mig at se vil det jagtpolitisk være dumt at kaste sig ind i kampen for at få lyddæmpere. Hvorfor? Fordi det er at sige, at jagt giver en rækkefølgevirkningen overfor det øvrige samfund, og dem er vi så kede af, at vi ansvarligvis vil bekæmpe støjen ved kilden, lige som man er forpligtet til ved al anden industrilarm i henhold til miljølovgivningen.

Hvis jeg er ked af støjen, når jeg jager, så er det da mit eget ansvar at beskytte min hørelse. Her er der mange muligheder, og jeg kan frit vælge en af dem. Jeg tror bare ikke på, at det er lyden af skud ved jagt som er den største anstødsten for ikke-jægere. Hvis vi rnet faktisk satte alt ind på jagtpolitisk at ændre våbenlovgivningen så lyddæmpere blev lovlige, ville vi så ikke åbne for at næste skridt blive at alle våben skal støjdæmpes? Her er rifler som bekendt én ting, men haglvåden og flugtskydebaner....

D93
Svar


Beskeder i denne tråd
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik? - af D93 - 27-01-2013, 05:09 PM
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik? - af STROM - 27-01-2013, 05:15 PM
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik? - af Explorer - 27-01-2013, 05:30 PM
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik? - af D93 - 27-01-2013, 06:11 PM
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik? - af n a - 27-01-2013, 08:15 PM
Hvorfor er lyddæmpere jagtpolitik? - af n a - 28-01-2013, 02:03 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)