Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 870 vs Mossberg 835, til hav/og gås
#1
Hej, eftersom jeg her i foråret har fået ny jagt, med lidt andet dyreliv end jeg er vant til, og at jeg måske er blevet inviteret med på havjagt her til efteråret.
Så først og fremmest ville jeg synes det var syndt at bruge min beretta 686, på havet, og at der er gæs på mit nye jagtstykke, og fået mit sind hen på tanke af en pumpgun, til det brug. Dog tror næppe jeg vil have brug for en 12/89, (men måske rart ikke at være begrænset?)
Jeg har søgt lidt rundt omkring på en pumpgun der er til at betale, og er faldet over 2(3).
Først og fremmest
Remington 870 i syntetisk skæfte, dog er de vidst "kun" 12/76, og sikringen sidder lidt skægt på sådan en, men måske et spørgsmål om tilvænning? dog er de billige selv fra ny
Mossberg 835 ultra-mag, den er så med "god" sikring placering, og i 12/89, dog er de ca 2000kr dyrere end en rem 870, (er den det ekstra værd?)
Mossberg 500, dog vidst en udgået model og skal findes brugt (så knapt så meget kigget på denne)

Ved godt jeg burde gå ud og få dem i hænderne, men inden ville jeg bare høre om de nævnte guns bare er noget værre lort. Eller om de faktisk er noget værd, evt hvilke fordele og ulemper de hver især har.
Har hørt noget om at mossberg 835 er backbored og med alloy (aluminiums) recevier, hvor Rem 870 vidst er med stål recevier, hvilket folk får til at lyde positivt (men er det, det?)

og får jeg brug for en 12/89 til edderfugle, gæs osv, eller kan jeg "nøjes" med en 12/76, umiddelbart, så tror jeg en 12/76 er "rigeligt" men har ingen erfaring på netop disse skudstærke dyr.

Kom frisk kloge hoveder Wink gerne med erfaringer og fakta, der skal dog også være plads til at være subjektiv Big Grin

Grunden til jeg ikke har kigget på halv-auto, er jeg frygter lidt for det ikke virker, og at der er relativt meget der kan gå galt/i stykker på sådan en bandit, hvorimod jeg har det indtryk at et rivejern er lidt mere stabilt og sikkert.

EDIT: Sig gerne hvis jeg totalt har overset en pumpgun, har hørt lidt om noget rem 887, men umiddelbart tror jeg ikke den lige fåes i DK, og er sikkert også ret dyr.

Backbore ? som jeg har forstået det er det at helt oppe ved kamret ender en kal 12 løb faktisk ud i kal 10 løb? er dette godt eller skidt? hvad skulle idé være i det
Svar


Beskeder i denne tråd
Remington 870 vs Mossberg 835, til hav/og gås - af Sierra13 - 14-07-2013, 01:05 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)