Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projektiler købt over nettet i Tyskland - Politi!!
#1
Jeg skriver i håb om at nogen her inde vil kunne hjælpe mig med lidt juridisk viden, Gerne konkret lovtekst!

Som det ser ud er jeg uforvarent kommet i politiets søge lys, idet jeg har købt 200 stk. Barnes TTSX 150 gr. jagt projektiler gennem en Tysk internetforretning.

Grunden til at de er købt der, er den at de grundet den kendte hamstring i USA, ikke længere er til at opdrive her i DK.

Der sker det at post Danmark, "taber" pakken som vel har været 12 x 10 x 10 cm hvor ved denne går i stykker og ud kommer 4 plast bokse indeholdende hver 50 stk af ovennævnte projektiler.
Post DK tilkalder politiet, da der er mistanke om ammunition!!??

Jeg får en mail fra den Tyske forretning at deres speditør, DHL har meddelt dem at pakken er inddraget af det Danske politi, pga. mistanke om ammunition.

Efter nogen "research" finder jeg frem til at det er en betjent hos Fredericia Politi, der har "sagen".

Jeg har netop talt med betjenten, som meddeler mig at han i første omgang havde fået meddelelsen at der ikke var noget ulovligt i det at importere projektiler.
Der næst kom der så en kontra besked om, at det var ulovligt at importere ammunition - jeg har forsøgt at gøre ham klart at der ikke er tale om at det drejer sig om ammunition - idet et projektil ikke er ammunition.
Jeg har en genladningstilladelse, denne har jeg sendt ham pr. mail.

Han meddeler mig at de undersøger sagen som der er importeret ammunition, og at jeg muligvis vil blive sigtet.

Jeg håber at nogen kan - vil hjælpe her. Evt har erfaringer eller eller eller . . . . . .
Svar


Beskeder i denne tråd
Projektiler købt over nettet i Tyskland - Politi!! - af Tight Lines - 13-09-2013, 01:50 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)