Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husqvarna 146 9,3x62 hvad kan man forvente ?
#1
Hej

Er blevet lidt interesseret i en Husqvarna Riffel model 146 med Mauser 98 lås og i cal. 9,3x62 (oprindeligt 9,3x57). Der er monteret baser, og den er tilpasset så låsearmen ikke rammer kikkerten. Desuden er der monteret et S&L aftræk. Riflen er så vidt jeg kan læse mig frem til tidligst fra 1937. Riflen er brugt, men virker ok. Skæftet er dog ikke pænt ud fra de billeder jeg har set. Piben skulle være ok, og ikke have rust.

Men mit spørgsmål er hvad kan jeg forvente af en sådan riffel, er det noget lort, eller hvordan er kvaliteten af en sådan gammel fætter?

Hvad skal jeg forvente af præcision i en sådan riffel?

Er den på nogen måde sammenlignelig med en gammel Otterup kvalitet?

Hvad vil det koste at sætte et andet træskæfte/kunststof skæfte på den (hvor nemt er det selv at tilpasse/montere det ?) ? gerne et link til hvilke skæfter/modeller jeg umiddelbart vil kunne sætte på 146'eren ?

Jeg har ikke umiddelbart et behov for den jagtmæssigt og har en 308 i forvejen( Men forestiller mig den til Svin/Elg/Bjørne en dag:-) ). Hvad er jeres mening, burde jeg bare holde mig til min 308 med det behov ?

På forhånd tak

vh

Carsten

Elgen
Elgen
Svar


Beskeder i denne tråd
Husqvarna 146 9,3x62 hvad kan man forvente ? - af bygork - 23-11-2013, 09:04 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)