Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
175 joules på 100 meter for ræve til revudering?
#4
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg tror nu bare manden mente om der var grundlagt for at starte et lobbyarbejde for at ændre loven(hvilket nok ville være en sag der var tabt på forhånd).



Loven er jo lige blevet ændret for at 17 HMR kan bruges til ræv. Så troen på at energikravet kan sænkes yderligere er spild af tid.

Problemet er ikke at en 22 lr ikke kan slå en ræv ihjel på 50 meter. Problemet er at vi jægere ikke kan lade være med at skyde på længere afstande. Og så er vi derude hvor kuglen mangler energi til at dræbe effektivt.
Jeg er faktisk betænkelig ved at 17 HMR nu er lovlig til ræv. Min riffel skyder 2cm grupper på 200 meter og det er absolut muligt at træffe indenfor maskinrummet ud til 250 meter eller mere, men jeg mener ikke at en 17 grs kugle bringer energi nok med ud på de afstande.
Og derfor skyder jeg heller ikke ræv på så lange afstande med den riffel.
I stedet bruger jeg min 204 Ruger som et meget mere effektivt våben. Vi skal passe på med ikke hele tiden at gå til grænsen af loven da der sidder en flok antijægere og venter på at vi går over grænsen.

Så, venligst, lad være med at puste til ilden og gå op i kaliber.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
175 joules på 100 meter for ræve til revudering? - af M@X 2.0 - 17-01-2014, 12:30 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)