Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præcisionsoptimeret genladning til 6,5x55 ?
#8
Det er almindelige standard FL sizerdie og seater fra Lee jeg har brugt. Men som sagt kun til at lave jagtammunition med, for Norma Golden Target patroner fra Skyttebutikken skyder temmelig godt i min riffel lige ud af boxen.

Nu er der bare sket det, at dyngerne af fint skinnende messinghylstre hober sig op, og noget skal de jo bruges til. Der er ikke meget sjov ved bare at trække i håndtaget for at producere standardpatroner til forbrug, så jeg vil prøve om jeg kan lave en patron der går endnu bedre end Golden Target.

Det er ikke fordi jeg er bagovebøjet over neck turning. Jeg har bare den opfattelse, at det er nødvendigt for at kunne undvære ekspander ball´en, som af mange siges at være årsagen til dårlig bullet run out. Ved at bruge en sizerdie med bushing burde jeg kunne kalibrere halsen til ensartet holdekraft uden at gøre den skæv med en ekspander kugle, men kun hvis halsen har ensartet godstykkelse.

Så istedet for selv at erfare dette, ville jeg springe indkøbet af rundløbsmåledimsen over, og gå direkte efter at løse problemet. Hvis det alligevel ender med neck turning, kan jeg jo lige så godt starte med neck turning, ikke ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Præcisionsoptimeret genladning til 6,5x55 ? - af LasseScout - 10-02-2014, 09:16 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)