Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præcisionsoptimeret genladning til 6,5x55 ?
#1
Efter at have genladt til jagtbrug i mange år og opnået acceptabel præcision, uden dog at gøre det væsentligt bedre end det jeg kunne have opnået med købeammunition, har jeg fået lyst til at tage genladningsdelen af skydningen et skridt videre.

Jeg vil i første omgang koncentrere mig om kaliber 6,5X55 til banebrug på lang afstand, og vil gerne have lidt input fra de af Jer der har gode erfaringer med at lave præcise ladninger til den.

Jeg har altid købt Norma skytteforeningsammunition, så jeg har rigeligt med éngangsafskudte Norma hylstre fra min egen riffel. (Jeg opsamler aldrig andres hylstre på skydebanen).

Hvilken krudt og kuglekombination bruger I ? Er der en Norma-krudt der er bedst her?

Hylstrene bliver selvfølgelig trimmet til korrekt længde. Derudover har jeg købt en Neck turner, og vil afprøve den grundigt. Jeg bruger almindelige standard dies nu, men overvejer at gå over til en bushing type neck sizer og skippe ball ekspanderen, men skal det være Forster, Redding, RCBS eller noget fjerde? Skal jeg bruge en neck ekspander die før neck turning? Hvilken præcisions seater die skal jeg vælge, og hvorfor ?

Jeg har vænnet mig til at handle hos HG firearms og Guns & Powder, så hvis det I foreslår står på hylden hos én af de to krabater ville det bare være ekstra fint.

Udover disse detaljer, vil jeg gerne høre noget overordnet om, hvad det kan betale sig at bruge tid på, og hvad ikke. Med andre ord: hvor er der noget at hente ? Kan det f.eks betale sig at sortere hylstre efter vægt? Skal jeg kunne kontrollere "bullet run out" ? altså om projektilet sidder lige i hylstret ? Andre ting ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Præcisionsoptimeret genladning til 6,5x55 ? - af LasseScout - 10-02-2014, 05:38 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)