Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til at finde ny riffel der passer(ny riffel=
#1
Hej VTF,
Jeg står i en situation hvor jeg efter længere tids bestemmen med mig selv har valgt min nuværende riffel skal suppleres af flere årsager.

*Den Passer mig ikke, når jeg tager den op kan jeg ikke se ind i kikkerten men ind i baserne, og det er et typisk 90'er monte carlo skæfte med et stort "drop" ved "hælen" hvilket jeg heller ikke synes hjælper mig synderligt kontra et mere ret skæfte.
*Magasinet er lavet på en vanvittig måde, hvor riflen skal på hovedet for at den kan lades
*Pibeskift koster 10.000-14.000kr

Og især de 2 første synes jeg er de vigtigste grunde til at supplerer, nr 3 når jeg nok ikke sådan lige, da det er en 308win. og der går noget tid før den er udskudt!

Jeg har været i butikker og prøve blandt andet Sauer 202, Tikka 590/595, M98 i diverse skæfter, Sauer 80, Sauer 90.
Og jeg kan simpelthen ikke få dem til at ligge ordentligt, og har slet ikke en jordisk chance for at kigge ind i kikkerten.

*Så er jeg kommet til følgende Delkonklusion, at jeg må have et justerbart skæfte, og først tænkte jeg på Sauer 200 STR, men dælme tung at slæbe rundt på jagt! (Billig løsning)

*Så tænkte jeg at købe en riffel i et GRS, KKC eller lignende skæfte så kan det bare justeres ind så det ender med at passe mig. (dyr løsning)

*Sidste tanke var at købe en riffel Som f.eks. T3 med rimelig ret skæfte og så monterer en Karsten Kydex Cheekrest, så jeg kan få mit sight alligement i orden. (mellem løsning)

Umiddelbart tror jeg mest på en af de 2 sidste løsninger men skal ikke udelukke nogen og hvis i evt har andre så bare kom med dem.

Riflen bliver med 99% sikkerhed en 308win, og den sidste 1% går mod 6,5x55
Riflen Skal bruges som all-round, og ville gerne have mulighed for både at bruge den til drivjagt og almindelig jagt, blot ved udskiftningen af kikkerten
Riflen skal bruges til baneskydning, så jeg kan blive en god skytte igen, jeg gider nærmest ikke skyde pt grundet min nuværende riffel ikke passer mig, og jeg synes jeg skylder dyrene at mine færdigheder er i orden!
Riflen må meget gerne have 5 skuds magasin om det så er løst eller hængslet er lige gyldigt, her tænker jeg mest af hensyn til drivjagt og baneskydning med de 5 skud. Dog kan det være jeg må nøjes med mindre.
Pibeskift hvis den en gang bliver udskudt skal være en mulighed, ikke at jeg selv skal kunne gøre det, men bare en mere simpel måde end det er på min M100DL.

Hvad synes i? egentlig er jeg lidt ligeglad med hvad riflen "hedder" men det er virkelig gået op for mig hvor meget det betyder at den passer skytten ordentligt efter jeg har prøvet min brors med KKC skæfte.

Hvad tænker i evt af gode rifler der har nogle af de muligheder jeg søger? Burde jeg evt gå efter en jagd match pibe (Ø19mm) eller ligende semi match pibe, når jeg vil skyde bane, og evt drivjagt hvis det bliver aktuelt en gang? eller kan jeg nøjes med almindelig pibe?
Håber også på at komme til at skyde lidt Jagtfelt, når jeg har fået pudset grundstenene!

Eller mener i det er mig der er totalt håbløs, og har alt for kort hals til at kunne kigge ind i en kikkert Tongue (håber ikke i tager denne [:o)] )

Jeg ved godt jeg før har skrevet en tråd hvor jeg overvejede at købe en suppleringsriffel for måske ca 1 år siden, men nu kan jeg sande at jeg virkelig ikke gider skyde med min nuværende riffel, da jeg bare ikke kan få den til at falde ordentligt, og slet intet se i kikkerten!

Og eftersom jeg elsker at skyde, og elsker at vide jeg rammer dyrene ordentligt så de ikke lider, bliver jeg jo nød til at gøre noget ved det!

Alle gode råd modtages med kyshånd!
Mvh Fortvivlede Morten [?]
Svar


Beskeder i denne tråd
Hjælp til at finde ny riffel der passer(ny riffel= - af Sierra13 - 18-02-2014, 07:59 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)