Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladedata til min 223'er med barnes ttsx.
#1
Hello

Skal til at forberede forårets bukkepatron [:p] og vil nu prøve en homogen kugle i min 223'er.

Valget bliver barnes tsx ell. ttsx i enten 55 - ell. 62 grain.

Laver ttsx'en mærkbar mere ravage end tsx grundet hurtigere ekspansion?

Piben har en twist på 1:8, så det burde vel kunne stabilisere den tunge af slagsen. Den har en temmelig kort pibe.

Hvad anbefaler I, let eller tung?

Jeg skal endvidere også have købt lidt krudt. Hvad anbefales indenfor Norma? Her skal der vel tages forbehold for, at piben kun er 45 cm. lang?!?!

Selv hælder jeg mest til 55 grain kuglen, som så får højere hastighed - men hvordan med kødødelæggelse/udgangshul for denne kuglevægt kontra 62 grain? Ved godt, at dette spørgsmål beror meget på det enkeltes skuds placering på dyret, men hvis nogen har et bud, så svar alligevel[Smile]

Som sidste spørgsmål: er der en tommerfingerregel for, hvad en f.eks 55 grain homogen kugle matcher i vægt af almindelige kugler (jeg tænker hermed på forskellen i massefylden mellem kugletyper- bly - ikke bly, og hvad en pibe dermed kan stabilisere)

På forhånd tak,

Lars
Svar


Beskeder i denne tråd
Ladedata til min 223'er med barnes ttsx. - af Lars - 31-03-2014, 04:44 PM
Ladedata til min 223'er med barnes ttsx. - af jsc - 04-04-2014, 12:50 AM
Ladedata til min 223'er med barnes ttsx. - af rkn - 12-04-2014, 08:48 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)