Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lidt gode råd til min første ladning
#8
Så er jeg kommet godt igang og vil lige dele min erfaring.
Er meget imponeret over den lille variation jeg måler. Jeg har afmålt meget præcist og været meget omhyggelig hele vejen igennem for at se hvad der var muligt.

Fik skudt lidt på skydebane men ku ikke stille cronograf op der. Ok samling lige under 20mm, men nok lidt bidrag fra skytte og vind så fint tilfreds.
Fik målt hastigheder i sverige i weekenden og kan konstatere jeg har meget lille variation på hastighed og ligger meget tæt på QL data med kun ganske få m/s over tabel.
Jeg havde kun ladet op til 49,5gr og her måler (snit af 3) jeg 868m/s mod QL på 861.
Den mindste spredning på hastighed har jeg ved 49gr og ok spredning (3skud på 858 +-1).

Jeg ved ikke om det er typisk, men syntes det er en fed ting når det hele bare passer så godt.

Kan ikke måle noget hylster udviddelse eller se nogen forskel på fænghætter så ingen tryktegn. Kan dog tydeligt mærke der kommer mere rekyl ved 49,5gr.

Til sammenligning prøvede jeg fabrikslavet Hornady SST og målte 796m/s mod opgivet 834. Overraskende, da min pibe er 60cm (ikke kort). Så langfra de lovede 2700J@100m og med lidt forskellig kuglebane...

Tilbage til Partition.
Jeg tænker at lægge mig på 49gr 858m/s til jagt på buk og smågrise mm. Er sikker på det virker men tænker om nogen skulle have prøvet forskellige hastigheder og set markant forskel på expansion?
Svar


Beskeder i denne tråd
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 02-08-2014, 03:14 AM
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 02-08-2014, 09:48 PM
Lidt gode råd til min første ladning - af Leo - 03-08-2014, 11:36 AM
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 03-08-2014, 04:08 PM
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 25-08-2014, 02:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)