Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lidt gode råd til min første ladning
#1
Jeg er helt ny her, men har smugkigget længe og har fundet mange godt ting. Har nørdet lidt med tingene og prøvet at gøre alt så godt jeg kan.

Har nu skaffet grej, det meste RCBS og kan lade til 6.5x55 og 9.3 men starter med den lille.

Jeg er ikke kommet så langt at jeg har købt QL eller cronograf. Er ikke helt sikker på hvad jeg købe så ku godt bruge et par gode råd til en model.

Desuden vil jeg være taknemlig hvis en venlig sjæl vil kigge på min opskrift og komme med et godt råd.
Caliber 6.5x55 i Sauer202 med 60cm SL pibe.
Lades med Nosler Partition 140grain i Norma hylster. hylsterlængde 54,9mm
Har målt gennemsnit af 10 afskudte hylster volumen til 3,79cm3 / 58,6gr og det er helt stabilt.
Har bestemt mit kammer max COL til 79mm, men her vil spids lige røre væg i magasin. Vil gerne ned på 77mm så der er lidt luft.
Her vil projektil gå ca 10mm ind i hylster og der virker ok og stabilt.
Har anskaffet MRP krudt da jeg kan se mange her har gode erfaringer + Noslers ladedata siger det mest præcise.

Det jeg er lidt i tvivl om er forudsætningerne for Noslers data.
F.eks skriver de "Case holds 50,2gr water". Min måling er 58,6gr for det afskudte!! Er det fordi deres ikke er afskudt eller man skal trække det volumen projektil optager fra ??

Nosler siger krudt min 42,5gr og max 46,5gr. Men det er så vidt jeg kan se ved max COL på 80mm. Kan ikke få det til at stemme med hylster volumen som er væsentlig forskellig fra mit.

Norma siger 45-47,4gr for næsten samme (76,5mm COL)

Vil det være helt skævt at starte med de 45gr Norma siger eller bør man skelne til Nosler og starte lidt lavere.

Er der en venlig sjæl der kan gi et par gode råd her vil jeg være meget taknemmelig.

Mvh Jesper

(fra det mest nordlige sjælland)
Svar


Beskeder i denne tråd
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 02-08-2014, 03:14 AM
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 02-08-2014, 09:48 PM
Lidt gode råd til min første ladning - af Leo - 03-08-2014, 11:36 AM
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 03-08-2014, 04:08 PM
Lidt gode råd til min første ladning - af Joppe - 25-08-2014, 02:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)