Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker
#14
well den trend som de siger er signifikant mht kobber virker dårligere på afstand -> er meget svag = som jeg ser det scatter plot er der ikke tunge beviser at skelne bly fra kobber her

mht anslags energien er konklusion vel at det er mere det der afsættes i kroppen der betyder noget.. og på så 'tyndvægget' vildt som rådyr kan nogle kobber kugler virke for hårde og 'blæse igennem' (ala en meget stærk bonded blykugle).. Jeg har brugt fragmenterende kopper kugler ('gale tysker's) og de har virkelig god terminal virking i et stort hastighedspænd.. men ekspanderende typer kan måske have problem med at svamp nok op på lange afstande hvis de ikke er ladet op i hastighed (og plastspids typerne ser ud til at være mere villige at åbne = større 'start hul')

så jeg ser det mere som en konstruktions forskel at noget kobber måske ikke virker langt ude..det er noget andre kobber designs kan komme over

og jeg foretrækker kobber selv..da de fragmenter der kommer fra kobber ( i fragmenterende typer eller svampe/'blomster' der smidder vingerne) er langt større end det bly støv der kommer far traditionelle kugler. Vores fordøjelse har ikke problmer med de større fragment (eller blyhagl)..men støv..ved ikke.. Har set historie/hypotese (tror på 'gale tyskers' side en gang) mht jagthund der vist symptomer på blyforgiftning = den var regulært blevet fodret med fraskær under jagtsæson.. så derfor hypotesen

SÅ er der vores andre rovdyr..specielet fugle skulle have en meget hidsig mavesyre der opløser bly selv i større fragmenter. Så det der smiddes der ude, det er ikke godt for vore rovfugle

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af Kima - 23-04-2015, 08:43 AM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af freja - 23-04-2015, 12:18 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af yeti - 23-04-2015, 01:29 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af STROM - 23-04-2015, 02:56 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af yeti - 23-04-2015, 04:40 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af freja - 24-04-2015, 11:24 AM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af Kima - 16-06-2015, 09:19 AM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af n a - 16-06-2015, 11:22 AM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af yeti - 16-06-2015, 01:12 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af wolf_skate - 16-06-2015, 02:56 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af n a - 16-06-2015, 03:58 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af freja - 17-06-2015, 12:11 PM
Ny rapport: Blyfri riffelkugler virker - af Kima - 26-06-2015, 08:51 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)