Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland?
#44
(04-12-2018, 10:39 AM)wolf_skate Skrev: kender ikke  nok til 'formalia' om dette er ansøgning eller 'fuldbyrdet' bekyttet status..MEN DEN ER DER!

anyway ligheden er slående .. og mangel på Sonic bullets hjemmelade relevante data offentlig tilgænglig er også slående

Er der nogen der egentlig ved hvilken der kom først....personligt har jeg prøveskudt drejede kugler med hul foran allerede i 2006-2007, så jeg giver ikke en skid for nogen designbeskyttelse der ikke kan dokumenteres.

hvad angår ladedata, så er det vist en del af pensum på ladekurset, hvordan man opbygger en ladning med trykvurdering o.s.v. og internettet flyder med information om hvordan man gør, så personligt savner jeg ikke ladetabeller. Jeg stoler ikke på dem alligevel.
Men min erfaring med drejede messing kugler med riller har indtil nu været at enten starter jeg med samme krudt og max-ladningsvægten som et tilsvarende standard blyprojektil og bygger op derfra, eller
Jeg bruger samme mængde krudt som et blyprojektil i samme vægt, blot anvender jeg et trin hurtigere krudt.
Dette råd er naturligvis kun at benytte under eget ansvar, men hidtil har det virket i alle de kalibre som jeg har ladet med messing/rille sonicske projektiler.

At jeg ikke har en BC på de kugler jeg lader, er jeg egentlig osse ligeglad med da jeg ikke skyder på afstande hvor det betyder noget.......hvilket Hatting på udmærket vis osse skriver noget om på hans hjemmeside. BC er ligegyldig på den relevante side af 1-200 meter. Kuglefald forekommer altid og er ret let at efterprøve. Vindafdrift er en helt anden sag.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland? - af M@X 2.1 - 04-12-2018, 11:53 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)