Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland?
#65
(16-12-2018, 12:59 PM)hjemmeladeren Skrev:
(05-12-2018, 01:04 PM)hjemmeladeren Skrev:
(04-12-2018, 10:27 PM)Tex Skrev:
(04-12-2018, 12:24 PM)Lars M. L. Skrev: Er der nogen, som har jagtlig erfaring med DKbullets?

Mvh Lars

Åbenbart ikke.

Har lige lavet en test serie og skal paa skydebanen i morgen for at se hvilken ladning der gaar bedst. De skal testes paa trykjagt den 15. dec, saa forhaabentligt kommer der noget for...
Saa er der lavet en meget lille test med 160 grs. DK-Bullet i .308W. Paa skydebanen i fredags med 3 forskellige ladninger. Tilfredsstillende precision uden at vaere prangende, men det kan sikkert sagtens blive bedre hvis jeg havde lidt mere tid til at udvikle en god kombination af krudt og ladning m.v. Paa trykjagt i gaar, hvor jeg skoed et bukkelam. Afstand ca. 50m, lidt baglig lungekugle, minimum skudtegn og bukken Loeb ca. 50m foer den forendte. Paene ind- og udgangshuller. Ikke umiddelbart skader fra fragmenter i motorrummet (der kan dog have varet en lille skade paa leveren - kan ikke sige med sikkerhed om det var fra opbraekning eller kuglen. Nu er en test paa et bukkelam jo ingen test - man kunne vel have slynget et traeprojektil gennem saadan et lille dyr paa den afstand, men indtil videre altsaa en udmaerket kugle uden de store overraskelser.

Saa fik jeg skildt dyret ad. Paa slagets udgangsside kan man faktisk se at DK-Bullets paa perfekt vis har smidt de tre flige som tilmed er gaaet hele vejen gennem dyret og har lavet tre ekstra saarkanaler. Der var da heller ikke meget tilbage af lungerne.
[Image: IMG-0393-R.jpg]
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Hvilket blyfrit projektil til .308 win i Tyskland? - af hjemmeladeren - 30-12-2018, 02:04 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)