Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er regulering af nyfødte kalve i orden?
#27
@ "unknown" ... om du ikke gider trække en diskussion videre eller ej, er for mig ligegyldigt, jeg mangler stadigvæk, efter +50 år "på landet" at se/høre fornuftige argumenter for den tydelige "særbehandling" landbruget får som erhverv ... Der er overhovedet ikke tale om at jeg "har et traume" omkring landbrug.. Jeg finder det bare usagligt og ulogisk at et bestemt erhverv,(og ovenikøbet et erhverv der lægger beslag på så enormt en del af Danmarks samlede "Kultur/Natur-areal") stadig skal "understøttes" og særbehandles..

Andre "natur-baserede" erhverv som f.eks. fiskeri har fået lov til at "dø hen" / blive reduceret i omfang eller reguleret, uden de enorme tilskud og "undtagelser" fra beskyttelse af "naturen" som bliver tildelt landbruget..

Det virker lidt som om en meget stor del af DK's befolkning stadig opfatter det traditionelle "stor-landbrug" som en "hellig ko" man helst ikke må "belaste for meget" med regulering og miljøkrav..

Jeg er ganske enkelt af den simple holdning at landbrug, som erhverv, skal kunne fungere med alle de samme krav til beskyttelse af det danske kultur/natur-landskab, uden ekstra tilskud og "særbehandling" præcis med samme vilkår som alt andet erhvervsliv i DK..

For mig at se er trådens emne omkring regulering af nyfødte kronkalve, præcis et udtryk for den generelle holdning hos landbruget, nemlig at stort set alle andre hensyn (etiske inkluderet) må "bøjes" af hensyn til et lettere skrantende erhverv med en enorm gæld....

Måske skulle man samfundsmæssigt til at se på om vi reelt gør det rigtige med DK's "kultur-landskab"

At holde den "miljø-belastende" og i mange tilfælde marginalt rentable del af landbruget i live, af ren og skær veneration for "ur-erhvervet" er efter min mening ikke vejen frem-

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af kka - 05-09-2015, 04:00 PM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af ULG - 05-09-2015, 04:40 PM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af n a - 07-09-2015, 12:36 AM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af JCK - 07-09-2015, 12:37 AM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af n a - 07-09-2015, 01:47 AM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af kka - 07-09-2015, 11:11 PM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af kka - 08-09-2015, 01:21 AM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af kka - 08-09-2015, 09:26 AM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af kka - 08-09-2015, 02:05 PM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af dravis - 09-09-2015, 12:08 PM
Er regulering af nyfødte kalve i orden? - af n a - 09-09-2015, 06:56 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)