Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jægere som selv afliver deres jagthunde
#19
Citat:quote:

Originally posted by CP

Peter, hvis du læser Max' s gamle indlæg ( det har du forhåbentlig gjort nu) tror jeg du forstår hvad det mest handler om for os jægere.
TSX skriver det godt i hans kommentar " en værdig afsked" , det er meget det , det handler om for os.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Jamen ca halvandet år efter jeg havde udtrykt ønske en værdig afsked med min labrador, blev det aktuelt.

Han blev 14 år gammel trods det han havde tilbragt mange timer i vand på trækjagt.

Da dagen kom, kunne han ikke rejse sig længere, så ikke ud til at have smerter, men kunne gå rundt og besørge, når jeg havde hjulpet ham på benene.

Han elskede at komme på køretur, og var glad for at blive læsset i bilen.

Han havde heldigvis ikke at anstrengt forhold til dyrlægen, så han virkede mere interesset i de fremmede lugte fra andre hunde der havde været i konsultationen.

Han fik en sprøjte der bedøvede ham og derfter en injektion der stoppede hjertet. Det foregik uden nogen form for panik, stille og fredeligt.

Hvis hund og ejer har et nogenlunde forhold til dyrlægen er det i mine øjne den mest udramatiske metode. Jeg kunne ikke drømme om at aflive ved skydning, og kan slet ikke finde en jagtkammeret jeg har tilstrækkelig tillid til at overlade opgaven !

Han blev overladt til kremering !

Jeg har haft flere gange tilløb til at skrive i denne tråd - men det lykkedes alligevel ikke uden vand i øjenkrogene.

mvh
mvh
Svar


Beskeder i denne tråd
Jægere som selv afliver deres jagthunde - af CP - 16-09-2016, 05:49 PM
Jægere som selv afliver deres jagthunde - af CP - 16-09-2016, 11:37 PM
Jægere som selv afliver deres jagthunde - af Klokker - 17-09-2016, 12:31 AM
Jægere som selv afliver deres jagthunde - af kka - 20-09-2016, 10:04 AM
Jægere som selv afliver deres jagthunde - af TSX - 22-09-2016, 05:17 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)