Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmpere til sverige - hvis de blir licensfri!
#1
Det er altid godt at tage bekymringer på forskud:

DJ har som et programpunkt at få fjernet kravet om tilladelse til lyddæmpere. Det lyder jo umiddelbart godt. MEN for os der jager i Sverige giver det så vidt jeg kan se et kæmpe problem. Er der en formand, der har kendskab nok til de svenske regler til at af-eller bekræfte følgende:

Grunden til at vi kan tage lyddæmpere med til Sverige uden en indførselstilladelse er, at vi har en dansk våbentilladelse til dæmperen (så langt er jeg med - det står på tullverkets hjemmeside og i den svenske våbenlovgivning: En dansk tilladelse sidestilles nemlig efter svensk lovgivning med en svensk). Det eneste der skal til er altså en tolddeklaration ved ind og udførsel. HVis Danmark afskaffer våbentilladelser til dæmpere (og Sverige ikke gør det samme), så skal danske jægere efter min forståelse HVER GANG de tager til Sverige med en lyddæmper søge en svensk importtilladelse hos det svenske politi,lige som nordmænd skal i dag (lyddæmpere kræver ikke tilladelse i Norge). Der er som bekendt både gebyr og VENTETID på svenske tilladelser.

Jeg har korresponderet med DJ, der påstår at det ikke er et problem fordi en importtilladelse og en tolddeklaration er det samme og at man altså vil kunne klare sig med en tolddeklaration selv om man ikke har en dansk tilladelse! Er det rigtigt? Jeg mener tolddeklaration og importtilladelse er to helt forskellige ting og vil gerne have noget der kan dokumentere det så jeg kan gøre DJ klart hvilket problem de forsøger at skabe. Eller endnu bedre - få dokumenteret, at DJ har ret, så jeg ikke behøver hidse mig op over det [Big Grin]

9,3*57
9,3*57
Svar


Beskeder i denne tråd
Lyddæmpere til sverige - hvis de blir licensfri! - af niels28217 - 30-11-2016, 11:59 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)