Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
US: Lettere til gang til lyddæmpere ?
#10
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

I august måned havde vi en lidt pudsig oplevelse på en Feltskydning. På en af stationerne var vi ude at markere nærmest parallelt med nabo stationen. De skød videre pga. en lav vold som dannede sikkerhedsafskærmning. Midt i alt larmen trak vi på skuldrene og smilede og glædede os over at vi på hele holdet skød med dæmper modsat holdet bagefter os hvor ingen tydeligvis skød med dæmper.
Efter vi havde markeret mødte vi holdet fra den foregående bane og der viste det sig at tre af dem skød med dæmper. Vi havde ikke kunnet høre forskel på dæmpede og uddæmpede skud i den vinkel vi befandt os.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"


Det svarer meget fint til mine første erfaringer med lyddæmper, som dog ligger + 25 år tilbage i tiden. Vi var i gang med at indskyde en riffel med dæmper på en privat bane, og i stedet for at traske 100m ud og 100 m hjem for at markere, gik jeg 20-25 m til siden for skiven hvor jeg kunne stå dækket bag et dige. Jeg troede at skytten i mellemtiden havde afmonteret dæmperen, så højt lød skuddene. Det havde han ikke, men jeg må tilstå, at vi heller ikke skruede den af for at sammenligne. Blot hæftede jeg mig ved, at lyden var meget dæmpet ved skytten, men ikke så dæmpet ved skiven.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
US: Lettere til gang til lyddæmpere ? - af n a - 24-01-2017, 12:19 AM
US: Lettere til gang til lyddæmpere ? - af n a - 24-01-2017, 02:13 AM
US: Lettere til gang til lyddæmpere ? - af n a - 24-01-2017, 02:30 AM
US: Lettere til gang til lyddæmpere ? - af JRexA - 24-01-2017, 06:48 AM
US: Lettere til gang til lyddæmpere ? - af Boryx - 24-01-2017, 11:33 AM
US: Lettere til gang til lyddæmpere ? - af LasseScout - 24-01-2017, 04:02 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)