Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Curlingbørn og "gamle dage"
#5
Faktisk er den reduktion vi har set i antallet af dræbte i trafikken helt utrolig .. Man skal nemlig også tage i betragtning at trafikken er op imod 3 gange så tæt nu ..

Problemet er at det er en "asymptotisk" kurve .. Vi er for længst nået til det punkt hvor de indgreb der skal til for at sænke tallet yderligere er uforholdsmæssigt store ..

En beregning har vist at hvis vi yderligere skal reducere antallet af dærbte i trafikken med 10% d.v.s at 18 personer mindre skal dø i 2017, så skal vi sænke farten med 30% ALLE steder ..

Det interessante er HVAD de 182 døde af .. Hvor mange af dem blev dræbt fordi de ikke havde cykelhjelm på? Dem der bliver dræbt af en højresvingende lastbil har ingen nytte af cykelhjelmen [xx(]

Og så er der lige "mørketallet" Hvor mange kommer alvorligt til skade i trafikken, uden at ende i den "fatale" statistik -- måske er antallet af døde et dårligt mål for hvor vi er trafiksikkerhedsmæssigt?

Jeg holder ikke øje med om mine børn har cykelhjelmen på, jeg går ud fra at jeg har fået dem opdraget til fornuftsvæsner, der selv kan se ideen i at beskytte hovedet .. Da jeg i 1970'erne ræsede rundt på min lettere tunede FS-50 havde jeg altid hjelm på -- som den eneste af floken en full-face hjelm .. den fik jeg en del bøvede kommentarer på .. [8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 28-06-2017, 02:04 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af Rolin - 28-06-2017, 03:47 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af bobo - 28-06-2017, 03:50 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af LasseScout - 28-06-2017, 06:43 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 29-06-2017, 03:57 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af LasseScout - 29-06-2017, 11:02 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 30-06-2017, 12:51 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)