Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Curlingbørn og "gamle dage"
#1
For præcis 35 år siden, skete det eneste dødsfald i nogen af mine skole og gymnasieklasser -- En ung mand gjorde noget meget dumt på sin MZ-TZ150 .. Og døde på hospitalet få dage senere af de skader han havde pådraget sig dan han kørte med høj fart ind i bagenden af en bus. Statistisk betyder der at ud af 30+ unge mennesker efter ca. 20 års liv, var 1 dødsfald på grund af "ungdommens vovemod"

Når man ser tilbage på de ting vi dengang foretog os, kan det forekomme absurd at blive ved med at diskutere hvor FARLIG vores moderne tilværelse er her i lille Danmark -- Det er den IKKE - den er reelt så ufarlig at det for længst er blevet dræbende kedsommeligt -- hvilket medfører alskens "risiko-adfærd" -- for vi er som art kun kommet hertil hvor vi er ved at tage de mest afsindige chancer -- igen og igen .. og hvis vi stopper med det, går menneskets udvikling i stå --

Måler man den tids fritidsfornøjelser med nutidens skalaer, burde dødstallet have været 5 gange så højt ..

Jeg har fået en del kritik den sidste tid, fordi jeg fulgte min ældste datters ønske, og købte en gammel "Rigtig knallert" med fodgear og kobling og tromlebremse i forhjulet, i stedet for en moderne "Scooter" med milliongear og skivebremser .. Meget få synes at forstå at SAMTLIGE de "drengerøve" jeg voksede op med i slutningen af 1970erne kørte midtjylland tyndt på den slags "oldsager" ovenikøbet ofte tunet til tophastigheder op mod 100 km/t -- ofte uden styrthjelm eller andet beskyttelse end måske en slidt læderjakke og et par tynde handsker-
De overlevede alle - ja, der var nogle knubs, noget asfalteksem og et par brækkede knogler - totalt set ..
Og JA! Trafikken dengang VAR meget mindre tæt, men dem i bilerne kørte langt mere spritkørsel, der var flere trætte og udmattede bag rattet, og med langt mindre rutine .. og bilerne .. De havde IKKE ABS bremser og ESP -- Airbags -- ha! det var noget fra science fiction -- og måske Volvos udviklings-laboratorier --

For præcis 45 år siden var en af de største fornøjelser for min lillebror og jeg at lege "Frømænd" eller "jægersoldat" så vi gik de 2,5 km med en lille gummibåd oven på vores hoveder ned til Søerne, og roede dem tyndt, kilometervis roede vi, og når det var varmt nok hoppede vi i det grønne vand og dykkede ned og rodede i mudderet i bunden .. Så vidt jeg husker var der i de år ingen børn eller unge der druknede i de søer .. kun en enkelt spritter .. som så til gengæld først dukkede op næste forår .. [xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 28-06-2017, 02:04 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af Rolin - 28-06-2017, 03:47 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af bobo - 28-06-2017, 03:50 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af LasseScout - 28-06-2017, 06:43 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 29-06-2017, 03:57 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af LasseScout - 29-06-2017, 11:02 PM
Curlingbørn og "gamle dage" - af dravis - 30-06-2017, 12:51 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)