Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sneppen
#1
Hermed et lille spørgsmål til panelet.
På Facebook hersker der vild debat om hvorvidt den heldige/dygtige jæger skal kysse sin første nedlagte sneppe på brystet eller i røven.
Jeg selv er opdraget med traditionen,  hvor man kysser den i røven, og jeg har til stor morskab for resten af selskabet kysset min første nedlagte sneppe i røven . 
Jeg er den dag i dag stor tilhænger af at jagtlederen lægger sneppen på sin hat hvorefter han præsenterer den for skytten, der hædrer fuglen ved at kysse den på brystet. 
Dels fordi jeg syntes det er noget svineri at kysse fuglen i røven og dels fordi jeg ikke mener det er at hædre vores ædleste vildt ved at kysse den i røven.
Ifølge netnatur er traditionen med at kysse troldfuglen på brystet ældre end røvkyssetraditionen  Big Grin Big Grin
Problemet er, at der umiddelbart ikke sådan lige kan findes egentlige daterede kilder, der kan dokumentere påstanden. 

Hvad syntes I???
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Beskeder i denne tråd
Sneppen - af klokker - 26-11-2017, 11:06 PM
RE: Sneppen - af McQuolle - 26-11-2017, 11:59 PM
RE: Sneppen - af M@X 2.1 - 27-11-2017, 07:24 AM
RE: Sneppen - af Marion Morrison - 27-11-2017, 12:20 PM
RE: Sneppen - af unknown - 27-11-2017, 12:59 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)