Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9.3x57 vs 338Federal tryk tanker
#6
Et 8x57 hylster der er necked up til 9,3x57 vil stadig kunne holde til samme tryk, der er jo ingen ændring foretaget på hylsterbunden ;-)

Når jeg bygger ladning starter jeg med at at finde max tryk ved med enkeltladniger at springe 2 grs krudt (alt efter kaliber/hylstervolumen men fint til feks 30.06), når der er overtrykstegn trapper jeg 1 grs tilbage for at se om det også gir overtryk, efterfølgende starter jeg med en ladning 1-2 grs under max (alt efter kaliber/hylstervolumen men fint til feks 30.06), er der ikke en god gruppe flytter jeg hellere på patronlængde end krudtmængde, man skal dog være opmærksom på at ændring i patronlængde også ændrer på tryk, tættere på riffelgang = mere tryk men fra 0-2 mm friflugt sker der ikke ret meget, først fra + 2-3 mm friflugt
Får jeg ikke præcission arbejder jeg nedefter 1 grs ad gangen (alt efter kaliber/hylstervolumen men fint til feks 30.06), men jeg har stadig tilgode ikke at finde præcission lige under max siden jeg for 6-7 år siden startede med denne omvendte metode ;-)
Prøvede for iøvrigt al måle nogle Norma Jagtmatch før og efter afskydning i en S&L Classic DL, de havde alle 0,01 - 0,02 mm udvidelse på bunden
MVH Bjarne
Svar


Beskeder i denne tråd
9.3x57 vs 338Federal tryk tanker - af Bessie4ever - 03-12-2017, 12:05 AM
RE: 9.3x57 vs 338Federal tryk tanker - af Explorer - 05-12-2017, 05:59 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)