Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rensning af våben
#7
For det første burger jeg altid en Bore Guide til mine rensestokke.
Først kører jeg en bronzebørste dyppet i Shooter's Choice gennem piben 2-3 gange. Vær sikker paa børsten kommer helt igennem før jeg trækker den tilbage.
Lader riflen ligge i ca 5 minutter, og saa med en anden rensestok (jeg gider ikke skifte frem og tilbage mellem børste og tip) sætter jeg en klud vædet i Shooter's Choice paa spidsen, og skubber den igennem, hvor den falder af stokken ved mundingen.
Derpaa rene klude paa spidsen af rensestokken til de kommer ud hvide.......... en 10-12 stykker.
Jeg har en bænk til formaalet, men udnytter den ikke. Jeg burger en polsteret taburet fra en tegnestue (høj) og lægger riflen paa siden.
Naar jeg er færdig hænger jeg den op paa væggen (ejer ikke et vaabenskab) hvor mine rifler hænger med piben lidt skraat nedad. Maaske 5° ud af vatter.
Saadan gør jeg konsekvent hvergang jeg har brugt riflen, om det saa end kun er et skud, saa faar den same behandling.
Det sidste jeg gør er at bruge en (jeg ved ikke hvad de hedder paa Dansk), men er saadan en stor, nærmest filt tingest man burger til at rense haglbøsser. Saadan en har jeg til en cal .410 eller en 28. som jeg skruer ind i en pil (bue og pil) som jeg har afkortet og sat et haandtag paa. Gevindet paa den dims som passer i en rensestok er det same som gevindet til pilespidser. Den burger jeg til lige at rense kammeret for evt solvent og olie der har lækket ud ved Boreguiden.
Hvis det er sidst paa sæsonen, og længe til jeg skal bruge den igen, saa faar den en klud med olie efterfulgt af en tør klud (der er altid lidt tilbage i piben)
Desuden kommer jeg en 'mikroskopisk' klat fedt paa laaseknasterne inden jeg tager riflen i brug.
hogmeister
Hogmeister
Svar


Beskeder i denne tråd
Rensning af våben - af lunderskov - 02-02-2018, 11:04 PM
RE: Rensning af våben - af M@X 2.1 - 02-02-2018, 11:33 PM
RE: Rensning af våben - af lunderskov - 03-02-2018, 12:14 AM
RE: Rensning af våben - af Christensen - 03-02-2018, 01:11 PM
RE: Rensning af våben - af Santo - 04-02-2018, 04:54 PM
RE: Rensning af våben - af n a - 04-02-2018, 10:39 PM
RE: Rensning af våben - af hogmeister - 04-02-2018, 10:48 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)