Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor mange skud i haglgevær, ikke til jagt
#21
En halvautomat med flere end to skud må erhverves og besiddes til eget brug, som det så rigtigt anføres længere oppe.

Citat:Uddrag af våbenlovens paragraf § 2 a.
Stk. 2.
 Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har våbenpåtegning efter stk. 1 på medlemsbeviset, kan endvidere til eget brug erhverve og besidde andre glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm.


Så det man helt præcist må er at erhverve, besidde og bruge den, men man må ikke bære og anvende den ! Hvordan man så kan bruge den uden at anvende den giver reglen ingen anvisninger på, det må en dommer i givet fald tage stilling til. Jeg tvivler på, at man kan blive dømt for overtrædelse af våbenloven ved at bruge en 5-skuds halvautomat til lerdueskydning sådan som reglen er formuleret, men det er op til den enkelte om man ønsker at finde ud af det. Jeg har arvet en halvautomatisk Beretta, og bare for at undgå bøvl har jeg plomberet den til to skud, men jeg turde godt skyde lerduer med højere kapacitet i magasinet hvis det blev aktuelt.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Hvor mange skud i haglgevær, ikke til jagt - af LasseScout - 09-04-2018, 02:01 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)