Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Låseknaster, bæreflader, præcision, Tikka mm
#10
(19-06-2018, 12:49 AM)n a Skrev: Nu var jeg jo ikke klar over at det var selveste Guldsmeden (guds læremester) som var tvstjerne
Ud over, at man ikke kunne se en hujende fis på det første bundstykke, udover at det var sort. Ja så vil hans måde at kontrollere om knaster bær, ikke afsløre noget som helst.
Om lukkeknasterne bær, kan man ikke kontrollere ved at stå og flå i håndtaget, som en parkinsonspatient i sidste stadie.
Det han her afsløre, er kun om knasterne har kontakt, på et eller andet tilfældigt tidspunkt, på vej mellem åben og lukket.
Hvis han ville se noget brugbart, skulle han tusche knasterne.
Sætte bundstykket i, mens han trykker hårdt frem på lukkegrebet, indtil bundstykket er helt lukket.
Så kunne han sætte tryk på stødbunden fra mundingssiden, hvorefter han kun åbner og lukker max ½ mm på lukkehandtaget.
Herefter skubber han igen bundstykket helt frem før han med dette fremadrettede pres, åbner bundstykket og udtager det.

Nu ville han så kunne se, hvor stor kontaktflade der reelt er, når det er væsentligt (når skuddet går)

Alt andet, er en fis i en hornlygte. Og en test hvor selv 2 vejbump som gnides mod hinanden ville vise stor kontaktflade.

At han ikke har forstået bare et minimum af forløbet, underbygger bare min rædsel, ved tanken om hvad skader han så kan påføre, når han gnubber løs med slibepaste.
Med disse parkinsonsbevægelser, vil han klart påføre markant mere slitage, på indgangen til bærefladen, i forhold til selve afslutningen på overlappet.
Slutresultat vil blive 2 halvbuer, som vil få 2 smalle punkter med kontakt. Men som dog ville vise at hele fladen var blevet skrabt, når man havde gnedet de 2 halvbuer mod hinanden.

Hvis en eller anden gjorde den slags hærværk på min tikka, ville jeg nok kræve at få en ny riffel.



Alt det tekniske har jeg ingen, som i slet INGEN kommentar til Jørgen. Der bøjer jeg mig i støvet og stoler på din tekniske indsigt  Alt andet vil være fjollet. Efterfølgende skal betragtes som nysgerige spørgsmål.

DERFOR hvis nu du sætter dig ud over dit åbenlyse mishag ved herren i mindst et af klippene. Vil du så påstå at en så lille kontakt på bærefladerne af låseknasterne ikke har nogen effekt. Mr. Potterfield lægger bagudrettet tryk på bundstykket når han tester og hvis man ved denne metode konstaterer at der ikke er fuld kontakt, så er der vel et potentielt problem. oder was???
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Låseknaster, bæreflader, præcision, Tikka mm - af klokker - 19-06-2018, 10:03 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)