Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grise-Natjagt: Energi, Hastighed, Projektilvægt
#4
Jeg har ingen nævneværdig erfaring med vildsvinejagt på “åtel”. Jeg har dog været på bevægelsesjagt i Tyskland nogle gange. Der er præmissen:
- Max skudafstand 100m
- hvis der er afgivet skud til to stykker vildt, som ikke ligger synligt forendt, stopper jagten.
- Blyfri ammunition

Inden blyforbuddet anvendte jeg Hornady SST 140 grains i min 6,5x55 med god effekt. Efter blyforbuddet skiftede jeg til Barnes TTSX 120 grains ladet til max-hastighed, som jeg dog kun brugte 1 sæson pga (for) lange flugtstrækninger. Året efter brugte jeg min 308 win og Lapua Naturalis generation 2, som jeg kunne lade med god præcision og korte flugtstrækninger. Lapua Naturalis generation 3 har jeg haft præcisionsproblemer med og derfor ikke anvendt på jagt.
Forud for årets Tysklandstur har jeg ladet en portion TTSX 150 grains. Tidligere på ugen kom jeg forbi Åle, hvor jeg cirka to timer senere kørte hjemad med en portion Sonic Ballistic Hunt 150 grains. Jeg har nu lavet et par testladninger med de krudttyper, som var på lager i min “man cave”.
Jeg er spændt på næste skridt, som bliver testskydning.

Jeg har også læst godt om 358 win ladet med TTSX 180 grains i max-hastighed på svenske fora.
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Grise-Natjagt: Energi, Hastighed, Projektilvægt - af Lars M. L. - 13-07-2018, 02:46 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)