Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedste optiker til skydebriller, Jyll/Fyn
#2
Har brugt Nyt-syn i Auning til 2-3 forskellige skydebriller. (efter anbefaling fra andre jægere/skytter)
https://www.nytsyn.dk/optiker/nyt-syn-auning
De har en optiker med der har personlig skytteerfaring (Mogens Henriksen). Han er der vist kun deltids nu om dage. Han ved hvor fokus punktet skal lægges i glasset (dvs i 'udskæringen') alt efter om det er til hagl eller riffel

Ene par skydebrikller, brugte jeg det der moderne Zeiss udstyr der scanner hele nethinden og udregner dioptri/bygnigsfejl ud fra det. Det blev meget skarpt , men en cirkel kom til at se lidt ægformig ud for mig

SÅ sidste par briller filk jeg lavet på gammeldags metode med 'flip'-flap' for hver øje hvor optiker prøver forskellige cylindre af mht dioptri og bygningsfejl. Dem er jeg gladere for (well mit syn havde også ændert sig 1 dioptri så de gamle var ikke så skarpe anyhow længere) - en cirkel ser ud som en cirkel -og der er så skarpt jeg synes det kan være - og passer fint til min skuldring med haglgevær

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Bedste optiker til skydebriller, Jyll/Fyn - af wolf_skate - 09-12-2018, 12:58 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)