Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leopold. kopi eller ej?????
#5
Jeg begik en lignende fejl for nogle år siden.

Købte en brugt Aimpoint af en privat sælger på et søsterforum. Hans kone havde vundet den i en konkurrence på sin arbejdsplads. Det der afslørede den var, at jeg ikke kunne indskyde den ordentligt, og jeg fandt ud af, at den ikke var parallaksefri. Alle Aimpoint sigter er helt parallaksefri, så noget var galt. Så googlede jeg serienummeret og fandt ud af, at det var et nummer som var velkendt som kina-kopi.

Jeg kontaktede sælgeren som var meget ked af det, han vidste virkelig ikke hvad han havde solgt mig, og tilbød mig at lade handelen gå tilbage. Jeg syntes alligevel den var lidt sjov, den kunne jo altid bruges som sigtemiddel på drengenes legetøjsgeværer, så han sendte mig pengene retur pånær 200 kr. og jeg beholdt sigtet.

Jeg synes du gør manden en tjeneste ved at fortælle ham at kikkerten er skod. Det kan godt røbes nænsomt Smile . Hvis der står et nummer på kikkerten, så prøv at Google det. Kineserne skriver tit det samme nummer på en hel masse kikkerter, det gør Leupold ikke. Du kan også Google " Fake Leupold" og finde ud af hvad du skal kigge efter. Ofte er der flere ting der afslører kopierne, som f.eks. skrifttype, skrift på dækslerne, farve på lyset som du selv er inde på, skruer i kliktårnene mm. det er oftest nemt at se, når man ved hvad man skal kigge efter.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Beskeder i denne tråd
Leopold. kopi eller ej????? - af klokker - 21-08-2019, 10:48 PM
RE: Leopold. kopi eller ej????? - af CP - 21-08-2019, 11:24 PM
RE: Leopold. kopi eller ej????? - af Hesselager - 22-08-2019, 05:10 PM
RE: Leopold. kopi eller ej????? - af LasseScout - 23-08-2019, 11:02 PM
RE: Leopold. kopi eller ej????? - af JRexA - 24-08-2019, 04:03 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)