Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaring med browning x-bolt SF chassis
#7
Jeg vil helst skyde langt med 6.5x55 af flere årsager. 

Ladegrej såsom Forster og Redding matricer er ikke billige, og i tillæg har jeg erfaringer med ladninger i dette kaliber, så det er lettest at gå til. 
Jeg oplever KLART mindre runout ved brug af Forster & Redding med de fjeder-belastede 'hylsterføringsmuffer', sjældent over 3/1000" ved måling på overgang fra cylindrisk bæreflade til ogive.

Tilmed får jeg ganske enkelt ikke trænet nok til at kunne håndtere rekylen af 308win for at opnå gode resultater på lange distancer, så til papir, som det er for mig på over 200m, så er 6.5x55 sagen. Det er som om man bare opnår bedre resultater hurtigere  Smile - se evt den gamle 'AB' tråd "Rekyloptag", altså tråden er gammel  Big Grin , uha der var det ved at gå galt.

Det udelukker CTR i 308W, som jeg ellers er hundeglad for ifm. jagt, det udelukker flere kandidater.

Så Hatting ompibede en 30.06 T3'er fra mit skab til en 6.5x55 67cm/19mm S&L pibe, som nu er i et GRS Bifrost skæfte, da det var lettest i øjeblikket. 
Jeg fandt på et tidspunkt en Chassis fabrikant der lavede en XL udgave til de lange patroner som fx 6.5x55, men kan ikke lige finde links pt, og Bifrost skæftet er jeg ok tilfreds med.

Jeg ville personlig gå for en 6.5 kaliber, og helst x55, med en pibe på over 60cm, for at få nogen 'let-tilgængelige' m/s for at undgå at rode rundt i super- til subsonisk område omkring de 1000m, som også nævnt af CP eller skulle lade til vel over max.

Spændende projekt  Cool  lad høre hvad det ender med...
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Erfaring med browning x-bolt SF chassis - af pete1234 - 29-12-2019, 08:23 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)