Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaring med browning x-bolt SF chassis
#13
(03-01-2020, 10:02 AM)Søby Skrev: Så har jeg været ide og se på lidt forskellige sager... med jeres råd i baghånden var planen egentlig ret klar.... 6,5x55 i et chassis, men der blev jeg da godt nok snydt... den cal. er jo ikke til, at opdrive... alle nye rifler (tikka) kommer kun i 6,5CM!!! Importøren mener åbenbart, at den gode gamle 6,5 er uddød.

Jeg fik et tilbud på en t3 tac. (Den gamle model) i cal 300 wm i et Bolthorn skæfte fra grs... nydeligt setup, men er lidt tilbageholdene, da jeg nok er verdensmester i rekylskræk... kan det klares med dæmper?

Jeg ville ikke være ked af, at eje 6.5CM, 6.5 projektilerne flyver jo lige godt af den grund, min pointe var bare at jeg har matricer for 1500 kr indkøbt til 6.5x55 og en stor mængde match preppede hylstre på lager. Skulle jeg begynde forfra på processen i dag, så er det måske lettere med 6.5CM. 

Med 300WM kan du levere energi til Long-Range jagt, hvis du så ønsker, og generelt er standard præcision som Tikka kommer med over middel. Det lyder til at være et fint sæt, som du kigger på. Den 'oprindelige' Tikka T3 Tactical er absolut en god riffel.

Men som det er nu kan jeg 'grundtræne' med min (6.2kg) baneriffel (6.5x55), få de gode rutiner på plads. At gøre det med en 300WM.....kræver måske lidt mere omtanke mht projektilvalg (let) og ladninger....
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Erfaring med browning x-bolt SF chassis - af pete1234 - 03-01-2020, 08:12 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)