Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test af blyfri ammunition i JÆGER 4/2020
#4
(05-04-2020, 11:02 PM)klokker Skrev: Det er ganske uvidenskabeligt eftersom jeg har valgt den "lette" løsning og holdt fast i et enkelt fabrikat nemlig Barnes TTSX. Det har fungeret vanvittigt godt i mit setup (tikka 690 kal.6.5-06 og Tikka t3x kal 260r begge ladet med 120grains ttsx) så jeg har ikke "gidet" bøvle med andet.
Præcisionen er fantastisk og effekten er fortrinlig. Jeg har kun oplevet, at effekten i dyrene har vist en glimrende og forøvrigt meget kontrolleret ekspansion,  Så jeg har holdt fast i Barnes løsning og jævnfør mine egne erfaringer er jeg helt ok med at de sætter "standarten" for hvad der kræves af et blyfrit projektil.


Hej Klokker.
Er du nu ikke lidt, måske lidt for meget, konservativ. Big Grin

Jeg har da prøvet både Hattings og Jørgens projektiler. Ikke mange stykker vildt, men begge typer med helt tilfredsstillende resultat.
Som den nationalist jeg er, vil jeg da hellere støtte danske producenter end amerikanske. 
Jeg ved godt, at prisen på den ammunition vi bruger på jagt, men Sonic Hunt er faktisk på en niveau, hvor jægere der ikke dyrker meget feltskydning, kan bruge deres jagtammunition til træning.
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Test af blyfri ammunition i JÆGER 4/2020 - af JCK - 06-04-2020, 09:21 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)