Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem kan lave spiralflutning i pibe og bundstykke?
#18
Flutningen har masser af fordele såsom mindre vægt, større overflade i forhold til afkøling og ikke mindst så syntes JEG at de fleste flutnings er ret flotte at se på. 
Der findes en del eksempler på flutning af piben hvor flutningen stopper 5-10 cm fra mundingen. det har jeg lidt vanskeligt ved at forstå. Jeg mener, hvis nu en af fordelene ved en flutning er, at piben køler hurtigere grundet mindre materiale og større overflade, så kan det da ikke være en fordel  at den yderste del af piben har det oprindelige profil. Her tænker jeg på uens afkøling af piben og ringere præcision til følge. 
Jeg ER klar over vi her er i det segment, der af mange vil kaldes flueknepperi og med mine ringe evner, så vil det nu nok ikke have nogen mærkbar effekt, men når vi nu så ivrigt jagter de sidste mm i grupperne, så forstår jeg ikke helt man skærer i sine piber.
 Så hvis det var mig der skulle skære i min STR-pibe, så ville jeg tænke nøje over hvilken type flutning, der skulle være.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Hvem kan lave spiralflutning i pibe og bundstykke? - af klokker - 11-06-2020, 09:00 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)