Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lakering af træskæfte ??
#7
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hmm hvad med at oliere skæftet indvendig med kolpresset linolie - hvis man gør det et antal gange virker træet jo afvisende over for vand. Min Sako har fået et par gange i forskæftet. ]



Hej Halvautomat

Jo, det skulle give en vandafvisende overflade med gentagne oliebehandlinger. Min tanke med lakken var et håb om at det ville give en vandtæt forsegling af skæftet indvendigt.

Forskellen for mig er vel i hvordan vandafvisende skal opfattes. For mig er vandafvisende i denne sammenhæng en overflade som skyer vandet i en given periode/begrænset mængde fugt/vand, hvorefter fugten/vandet trækker igennem og ind i træet.

Hmm..nå jeg selv læser ovennævnte, lyder det jo nærmest som jeg har tænkt mig at anvende riflen som u-båd. Det er nu ikke lige tanken, men da jeg normalt kun adskiller riflen ca. en gang om året (hvis jeg da ikke finder på et aller andet skørt påfund for at rode med den - eksempelvis at lakere skæftet indv. [:I][Wink]), kan der måske samles en del fugt mellem pibe og skæfte uden at jeg har været opmærksom på det.

mvh.
Steen
Svar


Beskeder i denne tråd
Lakering af træskæfte ?? - af Steen S - 11-03-2006, 10:13 PM
Lakering af træskæfte ?? - af Swift - 11-03-2006, 11:46 PM
Lakering af træskæfte ?? - af h.s.jensen - 12-03-2006, 03:04 PM
Lakering af træskæfte ?? - af Steen S - 12-03-2006, 03:38 PM
Lakering af træskæfte ?? - af halvautomat - 12-03-2006, 10:12 PM
Lakering af træskæfte ?? - af Swift - 13-03-2006, 12:48 AM
Lakering af træskæfte ?? - af Steen S - 13-03-2006, 12:33 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)