Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alt det der Blaser-fis
#7
Hej M@X og i andre....

Jeg vil ikke vikle mig ind i en diskussion om ståls egenskaber, men hvis man kigger nærmere på de to billeder, kan man faktisk se at brudlinien er ret som en lieal og skærer riffelgangene hele vejen ud, ihvertfald på "browningen" men kan ikke se noget på billedet af "Blaseren"
Det forekommer mig usandsynligt at en så ensartet brudlinie ikke har været "styret" af en eller anden form for "svaghed" i stålet.
Jeg kender udmærket fænomenet med "kærvvirkning" fra de par knive jeg har fået retur fra forhenværende kunder der har brugt deres knive til at løfte beton-brønddæksler og små biler[Sad!]
De er altid knækket ved overgangen fra skæret til "ricasso'en" hvor de fleste af mine knive havde en ret skarp overgang. Hvad der så skal til for at knække et næsten 5 mm tykt stykke ATS34 der er hærdet proffesionelt, det må stå hen i det uvisse, men en garanti er en garanti.....[xx(]

Alene udseendet af de flækkede piber (den yderste del er ikke bøjet eller deformeret uensartet overhovedet)synes jeg ikke harmonerer med en flækning langs riffelgangene (eller startet ved riffelgangen)
Jeg har set en pibe der var sprængt alene p.g. af overtryk og den var faktisk flækket langs riffelgangene i en fin spiralform, men var slet ikke så "pæn" lige og ret i "flækket" som de to eksemplarer på billederne.

I øvrigt må det da være en af fde Blaser-låse der dur, den er jo ikke engang åben[Big Grin]

Ang. diskussionen om Blaserlåsens sikkerhed, så findes der et begreb der hedder "Fail Safe" Det betyder IKKE at noget "ikke kan gå i stykker", men at det, når det går i sykker, gør det på en fornuftig og "sikker måde" Det er netop DET en Blaserlås ikke gør!! konstruktionen gør jo netop at et bundstykke der "failer" nærmest er bygget til at "omarrangere" skyttens ansigtsform!!!
Det tryk der skal til for f.eks at sprænge en Mauserlås, med samme "sikkerhed for en hovedskade" som en Blaser vil alligevel omdanne hele riflen til en lille bombe, med masser af små og store sprængstykker i uforudsigelige retninger.
Jeg er ikke "modstander af Blaseren" jeg kunne faktisk fint finde på at købe en, på grund af dens suværæne genladnings-hastighed og betjening og ikke mindst det velfungerende system med vekselpiber og præcise aftagelige kikkert-montager. Jeg har bare så mange rifler i forvejen at ...... nå ja....

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Alt det der Blaser-fis - af ID - 14-07-2004, 12:07 AM
Alt det der Blaser-fis - af Høgh - 14-07-2004, 11:47 AM
Alt det der Blaser-fis - af dravis - 14-07-2004, 05:21 PM
Alt det der Blaser-fis - af M@X 2.0 - 14-07-2004, 06:27 PM
Alt det der Blaser-fis - af n/a - 14-07-2004, 11:46 PM
Alt det der Blaser-fis - af M@X 2.0 - 15-07-2004, 11:05 AM
Alt det der Blaser-fis - af dravis - 15-07-2004, 01:57 PM
Alt det der Blaser-fis - af Neuhof - 15-07-2004, 03:15 PM
Alt det der Blaser-fis - af dravis - 15-07-2004, 03:33 PM
Alt det der Blaser-fis - af n/a - 15-07-2004, 08:07 PM
Alt det der Blaser-fis - af M@X 2.0 - 15-07-2004, 09:50 PM
Alt det der Blaser-fis - af n/a - 15-07-2004, 10:33 PM
Alt det der Blaser-fis - af M@X 2.0 - 15-07-2004, 10:47 PM
Alt det der Blaser-fis - af ID - 16-07-2004, 12:07 AM
Alt det der Blaser-fis - af M@X 2.0 - 16-07-2004, 11:37 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)