Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krudautomater
#2
Jeg har selv tre "automater" en Hornady, en meget gammel Lyman og den rigtigt billige plastic-model fra Lee

Præcisionen i de "kastede" ladninger er meget afhængigt af krudttypen!
Og allermest af "teknikken" Det kræver en del øvelse at gøre de samme bevægelser hvergang (sjovt nok lidt ligesom at skyde[Smile])

De langsomme "stang-krudt" f. eks. VV N160 er der ingen af mine "mål" der kan kaste særligt præcist, men den bedste er den billige Lee!!! Her kan jeg nå ned på +/- 0.3 -- 0.4 grains

Derfor "kaster" jeg mine ladninger lidt under og "trickler" dem op til den ønskede vægt, direkte på digitalvægten.

Med "finere" krudt som VV N133 er Den gamle lyman suveræn, og nok på højde med de +/- .1 grains som min digitalvægt kan skelne.

Lee målet er faktisk ligeså præcist, men kræver bedre teknik.

Hornady målet kan jeg ikke med min bedste vilje og selv med Hodgdon BL©-2 krudt, få til at kaste bedre end ca. +/- .2 grains
(BL©-2 krudtet går for at være det mest præcist "kastede" krudt)

Til riffel-ladninger er denne præcision helt tilstrækkelig, medmindre man dyrker Benchrest og lider af "præcisionitis" som jeg[:p]

I min Automatik-presse (Hornady Lock&Load AP) bruger jeg Lee's Autodisk krudtmål, det kaster så præcist at jeg ikke kam måle forskel på ladningerne.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
krudautomater - af JTK (Låst!) - 27-07-2004, 02:56 PM
krudautomater - af dravis - 27-07-2004, 04:12 PM
krudautomater - af buck - 02-08-2004, 11:49 PM
krudautomater - af JTK (Låst!) - 04-08-2004, 02:08 AM
krudautomater - af mp - 04-08-2004, 01:10 PM
krudautomater - af JTK (Låst!) - 04-08-2004, 01:51 PM
krudautomater - af mp - 04-08-2004, 02:01 PM
krudautomater - af buck - 20-08-2004, 03:46 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)