Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restvægt
#1
I tråden om projektilvalg til .30-06 er der opstået en diskussion omkring restvægt. Heri påstår ID, at en kugle der ekspanderer altid mister vægt - "med undtagelse af Lapua Naturalis" Heri modsiges han af ignorant, der står på, at en kugle først taber sig i vægt, når den eventuelt fragmenterer. Dette kan jeg kun tilslutte mig - både teoretisk og efter en hel del praktiske erfaringer med bl.a. Winchester Fail Safe og Barnes-X, der begge - som Lapua Naturalis - har ekspanderende spidser i massiv kobberlegering.
Der skal meget til for at en af de fire "kobberflige" brækker af og når en kugle i sjælde tilfælde findes i dyret (oftest i bagparten på tunge dyr, der er skudt i bringen) har jeg aldrig oplevet andet end 100% restvægt, når kuglen er grundigt rengjort.
Rent faktisk vil jeg påstå, at disse kugler stiger i restvægt under passagen gennem dyret pga. det vævsmateriale der aflejres imellem fligene og føres med. Ikke meget men...[8D]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Restvægt - af Høgh - 11-10-2004, 11:04 AM
Restvægt - af ID - 11-10-2004, 11:31 AM
Restvægt - af hatting - 11-10-2004, 10:32 PM
Restvægt - af ID - 11-10-2004, 11:27 PM
Restvægt - af Høgh - 12-10-2004, 01:26 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)